donderdag 15 december 2016

Oude schat...


Lieve mensen,

Ik weet als geen ander dat we niet allemaal
hetzelfde zijn...en velen zullen deze oude
poppen hoofden oude meuk vinden...
Maar voor mij is dit een kostbare oude schat!
Ooit..zijn dit hele poppen geweest, en is er
met deze poppen geknuffeld en gespeeld...
Nu is alleen het hoofd nog maar bewaard gebleven,
gehavend met barsten, en ik zag bij een
poppenhoofdje zelfs een spijker in het voorhoofd zitten!
Ik zie deze beschadigingen wel, maar achter de
gehavende gezichtjes zie ik een prachtig en lief
poppenhoofdje...met lieve ogen en een zachte blik...
Van mij mag het oud, vies en gehavend zijn...
Ze mogen zijn zoals ze zijn..het maakt me niks uit,
ik kijk verder, en ik zie er de schoonheid van in...
Eigenlijk is het met ons mensen toch ook zo?
Iedereen heeft schoonheid zowel van buiten maar
zeker ook van binnen, dit is voor mij het belangrijkste...
We mogen zijn wie we zijn...zou het zo fijn vinden
als we elkaar zouden accepteren zoals we zijn...

Deze oude gehavend poppen hoofdjes krijgen 
een fijn en mooi plaatsje in mijn atelier, waar
ik er naar kan kijken wanneer ik wil...

Wens jullie nog een fijne dag...liefs Marijke


















32 opmerkingen:

Marguerite zei

Wat fijn dat deze mooie kopjes een heerlijk plekje bij jou krijgen. Zo bij elkaar liggend is al om van te genieten...

Zulueta E zei

Veo la belleza!!! ♥ Y celebro las manos que las han rescatado! :)
Un abrazo!

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een mooie oude poppenhoofden liggen er bij elkaar, ik denk als ze konden praten dat ze heel veel verhalen zouden te vertellen hebben.
Hoop ook nog eens een paar mooie poppenhoofden te bemachtigen.
Prettige dag nog en lieve groeten
Xxx Anja

cristall zei

Querida amiga!!! otros tesoros más para la colección.
Estas preciosas cabezas de muñecas no han podido caer en mejores manos.
Estoy deseando ver como las transformas y las vistes de encaje y lazos.
La cabeza de la marca tortuga es realmente preciosa.
Bss apretaos!!!

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wowwwww wat een fantastische verzameling oude
en antieke poppenkopjes heb je op te kop [letterlijk]
kunnen tikken.
Ze zijn allemaal prachtig, heerlijk de schele oogjes,
en wat zou het toch geweldig zijn als je zou weten wat
deze poppenkopjes allemaal hebben meegemaakt.
PRACHTIGE aanwinst.

Erg leuk om ze allemaal te bekijken, en ze lijken nog
extra oud door de bewerking van de foto's, hahaha MOOI!!!!!

Heel fijn weekend meis,

Liefssssssssssssssssss
Josephine

Thuis bij Corrie zei

Wat heb je dat mooi verwoord. Ik vind ze mooi.
Maar wat zou er toch met die lijfjes gebeurd zijn?
Ik zie jou er nog complete poppenkinderen van maken met mooie kleertjes aan.

Caritas de algodón zei

Dear Marijke:
You see with the eyes of de heart and you find treasures where most people look old or broken things. (Old is beautiful, probably they were handmade).
Even you can imagine or feel the “life” that led those dolls. Surely they made happy many girls, and later these were forgotten for a long time. It is true.
But now those faces of dolls want a body, nice clothing…another chance, be happy again.
As you said, we must look beyond, to find the beauty.
A beautiful thought!
A hug,
María José

Claudia zei

Good morning, dearest Marijke,
those old Dollfaces are so beautiful ... it is great, you give them a home in your Studio and you can see them all time ... and, who knnowes, perhaps one day you will give on or the other a new body and clothes? I am sure, they would look gorgeous!
You do such a wonderful work, my dear friend!
Sending Love and big hugs for a blessed weekend,
Claudia xoxo

Marijke van Ooijen zei

Marguerite...de kopjes krijgen bij mij een ereplaatsje
in mijn atelier...en misschien krijgen ze ooit een mooi
nieuw lijfje....

Fijn weekend meisX

Marijke van Ooijen zei

Elena thank you for you comment...

Wishing you a lovely dayX

Marijke van Ooijen zei

Geweldig zijn die poppen hoofdjes zo bij elkaar
he Anja? Hopelijk zal het jou ook lukken om een
paar oude kopjes bij elkaar te vinden...

Fijne dag meisX

Marijke van Ooijen zei

Cristall, thank you very much for your kind
and lovely words...

Wishing you a happy weekendX

Marijke van Ooijen zei

Ja ik ben erg blij met deze kopjes lieve
Josephine...en ja het was een feestje om
foto's van deze kopjes te maken en zeker
om deze foto's ook nog eens extra te bewerken,
waardoor het een sfeervol oud plaatje werd...

Fijn weekend meisXXX

Marijke van Ooijen zei

Dank je wel lieve Corrie voor je
lieve woorden...en ooit zullen deze
kopjes een mooi lijfje krijgen....en tot
dan krijgen ze een mooie ereplaatsje
in mijn atelier...

Fijne dagXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you so much for your kind and
lovely words...

I hope to make a new body for some
of this doll heads...but now they will
have a nice place into my studio...

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Yes dear Claudia, this lovely old doll heads
will have some day a new body...till then
they will have a nice place into my studio...
They are fantastic to look to them...

Nice weekendXXX

Karina Jobst zei

Guten Morgen, liebe Marijke
Diese alten Puppe Gesichter sind so schön ... es ist irgendwie was besonderes....
Wenn sie reden könnten, hätten die bestimmt wunderbaren Geschichten
uns erzählt:)Tolle Sammlung
Ich wünsche Dir ein wunderschönes WE
Liebe Grüße
Karina

Marisa | PezCalcetín zei

Felicidades por rescatar bellos tesoros. Feliz Navidad! saludos. Marisa

Marijke van Ooijen zei

Dear Karina,

Thank you so much for your nice comment...
Yes this doll heads are so beautiful, and I am so happy
with it...

Love MarijkeX

Marijke van Ooijen zei

Dear Marisa,

Thank you for visit my blog..

MarijkeX

Floor zei

Wat een beeldige oude poppenkopjes laat je ons zien Marijke!
Net wat je zegt... wat hebben ze allemaal meegemaakt, wie hebben er mee geknuffeld.... Dat denk ik ook altijd bij mijn oude poppen.
Maar eerlijk gezegd vind ik alleen kopjes altijd zo zielig. Waar is hun lijfje dan gebleven?
Heb ooit eens een Schildpad poppenkopje gekocht, maar vond haar zo zielig dat ik er een lijfje voor heb gemaakt en haar een jurkje heb aangedaan. Dan is het toch weer een echte pop. Misschien ga jij dat ook wel doen met deze hoofdjes?
Zie er twee bekende bij staan. Een Schildpad type Inge jaren 50, en een Schildpad type Christel van de jaren 80.
Ook nog een oud Wildebras kopje. Leuk hoor, lekker van genieten.
Liefs,
Floor

sirkkis zei

Voi miten kauniita vanhoja nukenpäitä. Nuo ovat todella suloisia. Ihana nauttia ja katsella heidän kasvoja ♥ Terveisiä sinulle Marijke ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja dat is een goede vraag, waar zijn hun lijfjes gebleven?
Ik zal zeker nog eens een lijfje gaan maken, en het popje
weer een nieuw leven geven...
Tot dan geniet ik er lekker van meis...

Liefs van mijXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel meis...voor je bezoek en reactie...

Fijn weekendXXX

Pink Veen zei

WOW! deze poppenhoofdjes zijn van onschatbare waarde! Niet in geld uitgedrukt maar in schoonheid. Ja, echt een schat, je hebt gelijk!
Ze zijn prachtig zoals ze zijn; precies zoals je zegt.

Ze zullen zeker een mooie plek krijgen in je atelier (dat onderhand ook voor museum door kan gaan als je het mij vraagt!)

Marijke, ik weet dat je een mooi mens bent!

Fijne avond en geniet!

Dikke knuffel van Pink (en als ik af en toe wat laat reageer.. ik doe even rustig aan...!)
xxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Ja waanzinnig gaaf zijn die kopjes he meis?
Enne...dank je wel voor je lieve woorden,
vind jouw ook een echte lieverd!

Doe maar rustig aan hoor...met deze dagen
doen we het allemaal wat rustiger...

Dikke kusXXX

Evelyne zei

O Marijke wat een prachtige verzameling lieve hoofdjes.Juist de gebruikerssporen maken ze zo mooi! Wie zouden er allemaal tegen gepraat hebben? Het is een schat die je wel moet koesteren.

Lieve Marijke hele fijne kerstdagen.
XX Evelyne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Evelyne,

Voor jou ook hele fijne Kerstdagen meis...

LiefsXXX

Manuela zei

Liebe Marijke,
da beherbergst du wirklich einen besonderen Schatz.
Ich könnte auch an keinen solcher Puppenköpfe vorbeigehen.
Sie erzählen Geschichten, die vor langer Zeit passiert sind.
Was sie alles erlebt haben, Puppenmuttis die sie geliebt haben, Kriege und Unachtsamkeiten...aber immer noch strahlen sie das gewisse Etwas aus das uns bewegt, sie anzusehen und vielleicht mitzunehmen.
So unterschiedlich wie wir selber.
Alles Liebe und einen schönen vierten Advent wünscht dir Manuela

Anoniem zei

Oh, wat een mooie kopjes, die zullen wel een heeeeeeel mooi lijfje krijgen bij jou; daar heb je vast genoeg inspiratie voor!
Heel veel plezier met het dagdromen daarover, geweldige vondst is dat.
Fijne week lieve Marijke, gr. Molly.

Marijke van Ooijen zei

Dear Manuela,

Thank you for your visit and comment
on my old dolls heads...

Wish you a lovely day..X

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ja zeker daar heb ik heel veel inspiratie voor meis...
En ja heerlijk dagdromen...

Voor jou ook een hele toffe week meisX