zaterdag 21 mei 2016

Mijn atelier...

Lieve mensen,

Gisteren heb ik foto's genomen van mijn knusse atelier,
eigenlijk is het mijn schatkamertje want ik bewaar hier zoveel
mooie spulletjes, die ik met liefde en passie heb verzameld.

In mijn atelier breng ik vele uurtjes door..heerlijk met een muziekje 
op de achtergrond of
 zomers met alle ramen open zodat ik de zomerse geluiden lekker
kan horen...hier kan ik zo van genieten.
Hier mag ik zo graag zijn, en ik werk hier zo graag,
ik werk puur uit mijn gevoel vanuit mijn hart...

In mijn atelier kun je van alles vinden..zoals kantjes,bandjes,
en veel zelfgemaakte spulletjes, en mijn prachtige apothekers kast..
Deze kast heeft mijn lieve ventje voor mij gemaakt, en er zitten
maar liefs 48 laatjes in...en deze zijn ook echt allemaal gevuld met
schattige spulletjes...gaaf he?

Mijn atelier is mijn werkplaats, en ohhh...wat zit ik hier
toch ontzettend graag, voel me echt een zondagskind dat ik
hier mag zijn...
Het is mijn wereld..hier wordt ik rustig en uit deze rust maak
ik mijn popjes en berenkindjes...deze schepseltjes vul ik op met
liefde, hoop en dromen...
En ieder schepseltje geef ik een stukje van mijn hart mee..

Heel graag wil ik jullie even meenemen naar mijn
droomplekkie, waar ik me zo fijn voel...
Hopelijk kunnen jullie deze sfeer ook voelen, en maakt
het jullie net zo gelukkig als dat het mij maakt...

Wie eens wil komen kijken...mijn atelier
is open op afspraak...misschien tot snel!

Heel veel liefs
Marijke
XXX

































































20 opmerkingen:

Lydia zei

Goedemiddag lieverd,
Jeetje wat doe je me aan ik heb denk wel 10 x van boven naar beneden gescrold om te kijken of ik niets gemist had ,wat heb jij een kamertje vol schatten achter ieder stukje zit een verhaal weet het zeker ,het is zo mooi om te zien dat jij jou hart erin heb zitten .Zo leuk ook om je wondertjes bij elkaar te zien nu kan je veel beter inschatten hoe groot het ongeveer is .
Ik zag weer die lieve piet staan met het mutsje op en er naast een allerliefst muisje ,maar ook een heerlijk klein grijs frummel olifantje zo snoezig .Omaatje staat geloof ik ook nog bij je zo lief en die beer op de stoel bij de naaimachine wat een plaatje .
Tja zo kan ik denk nog wel uren vol schrijven ik vind alles leuk hahaha.
Kan me zo voor stellen hoe gelukkig je hier kan zijn zelfs op de foto,s straalt het geluk uit .
Wens je nog heel veel mooie ontdekkingen toe en dat daar je vele wondertjes uit gaan komen .

Fijn weekend vooral hoop ik een zonnige knufjes XXX en liefs Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Lydia,

Meis wat leuk hier een berichtje te ontvangen...gewoon op mijn blog super!
En ja ik wil je zo graag bedanken voor jouw altijd zo lieve berichtjes..
en lieve complimentjes...dank je wel!

Dag meisie...tot snel
Liefs,
MarijkeXXX

Pink Veen zei

Ha die lieve Marijke! In gedachten zie ik je voor me, raam open.....vogeltjes horen......... spelende kinderen misschien.......... en jij kijkt om je heen en ademt rust in. Ja toch?!
Ben zo blij voor je dat je er zo gelukkig bent en wat lief dat je al deze mooie dingen laat zien. Mooi dat je zo veel dingen hebt verzameld, ik zie de mooiste poppen voorbij komen ook. Volgens mij zelfs 2 poppen met een papier-maché hoofd!

Je hebt niet alleen veel mooie dingen verzameld maar ook gemaakt! Ja en dan zie ik kantjes en bandjes.......... en daar kan ik ook uren naar kijken!

Ik hoef niet te zeggen: geniet er maar van want ik WEET dat je dat doet!
Het is je allemaal van harte gegund - maar dat weet je wel....!

Heel veel liefs van Pink!!!


Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Wat lief van jou om mij zulke lieve en welgemeende woorden
te schrijven...dank je wel!
En ja meis ik GENIET! Heerlijk he?

Heel veel liefs terug,
MarijkeXXX

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Ooooooooooooh wat een prachtig atelier heb je, zoveel schitterende spulletjes heb je .
Ooit wil ik je knuse werkplaats eens van dicht bij komen bewonderen.
Geniet er maar van
Fijne zondag nog lieve groetjes ������Anja

Marijke van Ooijen zei

Lieve Anja,

Dank je wel voor je compliment meis...
En natuurlijk ben je van harte welkom!

Jij ook een fijne zondag,
liefs,
MarijkeXXX

sirkkis zei

Kiitos kun sain katsella sinun fantastista studiota. Kaikki niin kuin sadusta ja paljon kaunista. Sinulla on aarteita joita katsoin moneen kertaan ja nautin kaikesta näkemästäni. Rakastan noiden nukien upeita vaatteita, niin paljon pitsiä ja muuta ihanaa. Voi tuommoinen studio on kuin paratiisi. Terveisiä ja halaus toivottaa Sirkkis ♥

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve woorden...

Heel veel liefs,
MarijkeXXX

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat een PRACHTIGE weergave van jou zo geliefde atelier,
en terecht ook want het is als een sprookje zo mooi.

Buiten al jou zelfgemaakte creatie's die van grote klasse
zijn zie ik ook een fantastisch mooie verzameling van
nostalgische voorwerpen, zeer fraaie oude poppen en
minipopjes. Prachtige kleding en oude speelgoedjes,
eigenlijk teveel om op te noemen.

Mooie materialen om mee te werken, het is werkelijk een
lust voor het oog om alles te bekijken, en kan me heel
goed voorstellen dat je je daar intens gelukkig voelt.

Dat kleine poppenwagentje met rode bloemetjes en het
gele kapje heb ik zelf toevallig ook, lang geleden gekocht
in een brocante winkeltje, grappig hé.

Meis ik wens je een fijne week toe.....

Liefs,
Josephine


Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Wat super om hier op mijn blog een reactie van jou
te mogen ontvangen...
Bedankt voor jouw lieve woorden en complimenten..

Ja dat blikken poppenwagentje is een snoepje he?
Heerlijk deze oude speelgoedjes...

Liefs en voor jou ook een fijne week,
Marijke

Anoniem zei

Goedemorgen liefste Barones ,

Ooooo wat een prachtige spulletjes in je sprookjes achtige atelier❤️.
Vol verwondering heb ik naar alle fotootjes gekeken en naar al jou mooie kunstwerken !
Echt wat prachtig lieve marijke ik heb geen goede woorden om te omschrijven en wat voor emoties dit naar boven brengt .
Om te kijken naar deze foto s is 1 , maar om elke dag daar te mogen zijn ,de rust en het geweldige gevoel wat je krijgt als je jouw droom wereld binnen stapt is met geen pen te beschrijven .
En wat ik al een aantal keren heb mogen mee maken ,niet te vergeten om te beschrijven wat een lieve zorgzame vrouw jij bent .
Die alleen maar wilt dat je de middag van je leven hebt als je in jou bijzijn bent dat is prachtig aan jou lieve
Marijke .
Stop nooit met mooie dingen maken zoals jij da kunt is er maar 1, ik geniet van elke mooie post op jou blog ,maar bovenal geniet ik van de prachtig mooie vriendschap die wij al voor jaren hebben .

Veel liefs van mij xxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Caroline,

Dank je wel lieverd, ik geniet ook zo van onze vriendschap,
heerlijk zoals we ideetjes kunnen uitwisselen en kunnen delen..!
Natuurlijk moeten we weer snel een afspraak maken voor
een middag in mijn atelier...lekker knus en gezellig samen lekker
freubelen...

Veel liefs ook voor jouXXX

.♥.Gaby.♥.Homestyle.♥.. zei

Lieve Marijke..♥
Ik kom weer op visite♥( en ook eens in het echt hoor!!..;))..en ja ik zeg het al vaak tegen je♥..Het is onwijs♥ prachtig♥ wat je al hebt verzameld en vooral gemaakt♥ hebt..lief♥ dat je ons al het moois♥ laat zien ..voor jou♥ is het een grote schatkamer♥ van emotionele♥ waarde♥..
Ik kijk goed en zie zoveel prachtige♥ antieke♥ poppen♥..de een nog mooier♥ dan de andere♥..ik zou er zeker lang in weg willen dromen♥ dat kamertje hihi..en weg mijmeren ..;))))
zo lieverd♥ nog fijne♥ zonnige♥ Creatieve♥ week Liefsss♥ Gaby..xx♥xx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Gaby,

Natuurlijk gaan we elkaar snel nog eens in mijn atelier ontmoeten...
dat lijkt me zo gezellig!
Dan kan ik jou persoonlijk alles eens laten zien...
Dank je wel voor je lieve woorden en complimentjes..

Hele fijne week meis,
MarijkeXXX

Simonne's fantasiestudio zei

Marijke, je atelier ziet er fantastisch uit hoor, echt genieten is het daar !
groetjes van Simonne

Marijke van Ooijen zei

Lieve Simone,

Dank je wel!
Het klopt, het is echt genieten!

Lieve groetjes,
Marijke

Carol deSousa zei

Wow what a fantastic studio!! Very, very beautiful place to create in! <3

Floor zei

Ooohhh Marijke, wat heb je een prachtig atelier en wat staat daar veel moois..... zucht.... ook lieve popjes...
Ik zou daar de hele dag kunnen zitten en alleen maar kijken.
Prachtig zoals je alles hebt neergezet, wat een sfeer!
Jij maakt de wereld mooier.
In ieder geval je eigen wereld.

Marijke van Ooijen zei

Thank you so much Carol!

Love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Hay Floor,

Dank je wel voor je bezoek aan mijn blog,
en voor je lieve woorden...
We zijn alle twee echte poppenmoeders...

Liefs,
MairjkeXXX