maandag 12 maart 2012

Een romantisch fotoboek...

Lieve schattekes,

Meisjes wat hebben jullie Lisa en mij toch verwend
met prachtige hartverwarmende berichtjes...
Het was heerlijk om ze te lezen.....
Dank..dank en nog eens dank...!
Dit boek, wat ik jullie wil laten zien, heb ik ooit
in opdracht gemaakt voor een fotograaf..
Alleen de buitenkant van het boek, daar zit al heel
veel werk in...alle lovertjes en kantjes zijn er met
de hand opgenaaid....
Ik had twee fotoboeken gemaakt, het eerste was een 
trouwboek, dat heeft de fotograaf opgehaald...hij was zo blij..
Hij zou betalen als hij het tweede boek...dit boek dus op zou
komen halen....Maar ik heb de hele fotograaf nooit meer
terug gezien...dus het eerste boek waar ook minstens twee
weken werk in zat, met allemaal opgenaaide pareltjes en kantjes
lekker mee genomen ...
Ja zo kan het gaan in het leven...natuurlijk heb ik wel van
dit hele verhaal geleerd hahahha...nu kan ik er om lachen..
Dit is de binnenkant van het boek...van de kaft...een meisje
op muziekpapier en kant...
Dit is dus de voorkant...de roosjes die je op deze
foto ziet, heb ik al heel lang geleden eens gemaakt.....
En dit jongetje staat op de achterkant....
Wat blijven die oude kiekjes toch schattig!!
Het oude notenpapier is toch helemaal geweldig...en dat
lieve schattige jochie, met zijn schattige pakje...
De pagina's in het boek heb ik van geschept papier gemaakt...
Het oude notenpapier en het geschepte papier heb ik op de 
naaimachine op elkaar genaaid...
De oude kiekjes heb ik in een medaillon geknipt en
een mooi randje van kant er om heen gemaakt....
Het strikje maakt het zo lief..

Van deze meisjes smelt je toch?
Die krulletjes en die strikjes in hun haar...


Een verliefd stelletje...kijk die hoed met rozen eens..
zo mooi....


Zo meisjes dat was dus mijn fotoboek...
Ik ben dol op het maken van fotoboeken...ja en dan vooral
met van die oude kiekjes...zo romantisch!

Meisjes ik ben op dit moment niet zo heel erg actief met het
bezoeken van andere blogs...dit komt omdat ik veel bij Lisa ben,
en met mijn aankomende boek in de weer ben...en daar hoop
ik jullie eerdaags meer over te vertellen en te laten zien..
In mijn leven gebeuren er nu zulke leuke en spannende dingen!
Ik ben een beetje van slag een beetje zenuwachtig, daar de bevalling
van Lisa natuurlijk snel nadert...
En een moeder maakt zich natuurlijk altijd toch een beetje zorgen..
of de bevalling goed gaat..en of alles met het kindje in orde is...
Ja en ik slaap ook slecht..een echte tuttebel ben ik haha...

Lieve schattekes ik wens jullie allemaal een...
HEERLIJKE WEEK!
Er is altijd LIEFDE in mijn wereld...

49 opmerkingen:

Sarina zei

Dat is toch heel logisch? Oma worden is een van de grootste gebeurtenissen in het leven.Zo mooi, zo fijn,daar mag je toch zenuwachtig om zijn?Over een tijdje denk je er niet meer aan en geniet je van je kleinkindje en het grote geluk van de ouders,

Groetjes,
Sarina

Christine zei

Lieve schat heel begrijpelijk dat je nu zenuwachtig bent en allen maar denkt aan je kind en haar kind.
Dat zou anders maar raar zijn als dat niet zo was.
Het zij je dus lekker vergeven hoor.
Wat een verhaal weer meid, dat jou dat weer treft, het is haast ongelooflijk.
Ja die knoppert is er wel achter, en jij had van die poezelige voetjes die daar in tuinde,.
Nou, gelukkig heb je dit album nog en ik moet zeggen, het is een plaatje.
Je geeft me inspiratie door dit boek.
Heel veel sterkte deze dagen en misschien horen we snel van "de brand". Daarna zien we wel weer verder,.
Dikke kusjes voor jou en je dierbaren gezinnetje.
Je vriendinnetje Chrissie XXXXXXXXXXXXXXXX

Elke zei

Hallo,
was für ein schönes Fotobuch. Da steckt soviel liebevolle Arbeit dahinter. Ich liebe es.
Alles, alles Gute für Dich und Lisa
und die neue kleine Familie.
Wir warten alle auf gute Nachrichten.

Herzliche Grüße von Elke

Naomi zei

Wauw Marijke,

Dit is echt een prachtig album!
Daar zal vast en zeker heel wat werk hebben ingezet maar het resultaat mag er zeer zeker zijn hoor!

Jammer van het verhaal met de fotograaf zeg, steek je er zoveel werk in en dan doen ze zoiets :s

Het is ook erg logisch hoor dat je veel bij Lisa bent, ik weet nog dat mijn moeder de tijd kort voor mijn bevalling ook veel bij mij was en veel belde e.d. :) geniet er maar met volle teugen van!

Veel Liefs
Naomi

sirkkis zei

Sinä saat jännittää oikeasti sillä isoäidiksi tuleminen on elämän uusi ihana vaihe. Saat kokea kaiken siinä mitä on olla äiti ja tuleva isoäitiys. Rakastan tuota kirjaasi sen kuvat ovat lumoavia ja hyvin kauniisti olet kaiken tehnyt.

Marguerite zei

Wat een prachtig fotoboek is dit zeg!! Gemeen van zo'n fotograaf om niets meer te laten horen!!
Heel veel sterkte met het aanstaande omaschap.
Groetjes Marguerite

Het lijstje van brocante zei

Natuurlijk gaat het ook kriebelen in jou buik....maar anders als die van Lisa......het word nu echt kort dag.....wat kijken jullie hierna uit.....voordat je het weet hoor je een baby geluid....we blijven op je wachten hoor!!!!!..binnenkort zien we haar wel verschijnen op je blog.....kleine Marijke der prinsesje.
En die fotograaf....wat een streek heeft hij uitgehaald.....dit begrijp ik niet.
Geniet van de tijd die komen gaat & lieve groetjes,
Silvia

KatyBo zei

Om wat ik graag uw werk te zien! Leuk om te weten dat er ergens een man die zorgt voor zo'n schoonheid leeft! En als de sfeer is goed! Het is dankzij u dat ik verliefd op deze stijl ... Tederheid en luxe ...
Nu wil je al die oude familie foto's te verzamelen en hen te regelen in kant en parels ...
Ik wou dat Lisa pulmonale toediening en de gezondheid van je baby!
Ik hoop dat de vertaler goed vertaalt ...

VM Creation Atelier zei

Lieve,lieve Marijke:-)*

Wat is toch onvoorstelbaar mooi is jou blog!!!
En deze musiek makt mijn helemaal relax,fantastisch!

Jou stijl hier is een een grote,liefdevolle ruimte:-)*

Mijn lieve groeten aan jou,
***Violetta***

vrouw Hommel zei

Blijf maar heerlijk tuttebellen, het is zo'n speciale periode en ook zo ontzettend spannend. Zelfs ik dacht gelijk toen ik zag dat je een nieuw bericht had geschreven, ooo zou ze al bevallen zijn.
Wat een prachtig romantisch foto boek, wat een werk.
lieve groet, lieve tuttebel

Zazoe zei

Lieve Marijke,

Hoe heerlijk, maar tegelijk ook vreselijk spannend, moet deze tijd vol verwachting voor je zijn! Je mooie meisje dat de laatste loodjes moet doorstaan, de bevalling die nu toch wel heel dichtbij komt... ik kan me zo voorstellen dat je even alleen met Lisa bezig kunt en wilt zijn. En zo hoort het ook, moeder en dochter maken samen deze intieme tijd door, jullie engeltje gaat snel geboren worden. Geniet er van, straks is dat bolle buikje weg en ligt dat prachtige kleinkind in je armen!

Ik wens Lisa een voorspoedige bevalling toe en hoop in de volgende blog een mooie foto van je kleinkindje te kunnen bewonderen. Heel veel liefs en een dikke klapzoen voor jou XX

Nina

Kris zei

Good Morning Marijke,

Your book is so lovely! I am so sorry to hear that the photographer never returned for the lovely book. I have had a similar experience of late...a person purchased two of my handmade pillowcases and I have yet to hear from her. I have sent an e-mail asking if there is a problem but have never heard back? I would gladly tell her that if she changed her mind that would be okay just let me know. Oh well, such is life.

I know how you feel waiting and worrying about the birth of your first grandchild and your daughter's health as well. It can be a worrisome time. I had the same feelings but all turned out well. I will say a prayer for your daughter and your princess that all will go well.

Blessings and Hugs,

Kris

Zaanse Zolder zei

Wees jij nou maar even een lekkere tuttebel ! Haha, niks mis mee hoor op z'n tijd. Er is genoeg om mee te tutten, spannend hè.

Wat die fotograaf betreft, je zou 'm toch... maar net wat je zegt, dit gebeurt je geen tweede keer.

Wat een prachtig fotoboek, en wat een werk en liefde zit daar in.
Wat jij aanraakt verandert in iets heel prachtigs en teers.

x Syl

Evelyne zei

Lieve Marijke,
Ik begrijp dat je een beetje zenuwachtig bent, de zorg of alles goed zal gaan voor Lisa en haar kindje. Oma moet daar toch een beetje machteloos op toezien. Het is juist fijn om samen de komst van jullie prinsesje af te wachten.

Je fotoboek is prachtig, een plaatje! Dat er mensen met minder goede bedoelingen rondlopen is heel vervelend, maar gelukkig heb je dit boek nog.

Heel veel succes met je boek en sterkte met de bevalling van Lisa.
Ik denk aan jullie!!

Liefs, Evelyne

Gerry zei

Wat een prachtig boek, Marijke. Wat mooi om er naar te kijken. En zo'n fotograaf zou je toch wat.
Ik heb er echt van genoten!
En dat je nu wat meer met je hoofd bij Lisa bent is natuurlijk goed te begrijpen.
Ik leef me je mee, en we zullen het vanzelf horen.

Lieve groet,
Gerry

Sezoentje-Sonja zei

Wat een rotstreek van die fotograaf want wat is dit weer een werk lieverd, ik raak er niet op uitgekeken! Maargoed dat je dit exemplaar nog wél hebt!
Ik wacht in spanning af hoor Marijke ;))
Zorg goed voor je lieve meisje in deze laatste dagen, maar dat komt wel goed, ze is omringd door heel veel liefde!
Dag lieve "bijna" omaatje:)))
Ik denk aan jullie,
heel veel liefs, Sonja

Bonjade zei

Oh wat een geweldig boek heb je gemaakt.....werkelijk een waar kunstwerk.
Dat iemand dat zo van je heeft meegenomen...zo veel werk...tsss..

En logisch dat het spannend is nu......wat een prachtig kamertje krijgt het kleine wondertje straks........
Ben ook benieuwd.........
Denk aan je hoor.....leef met je mee.......

Liefs

Maia zei

Hallo lieve bijn oma!
Wat een prachtig boek heb je gemaakt zeg, i love de prachtige oude plaatjes !
Een heel naaiwerk is het ook maar het resultaat is wonderschoon!
Dat er mensen rond lopen zoals die drie-dubbel-overgehaalde-hannes van een fotograaf die jij vertrouwde bah!
Hier leer je van maar goh wat jammer van dat andere mooi bewerkte boek!
Dit boek gaat vast en zeker voor jullie prinsesje worden!
Natuurlijk ben je nu een beetje zenuwachtig het komt zo dicht bij...zou niet goed zijn als je dat niet zou raken.
Ik wens jullie nog een hele intieme tijd samen en we zien het wel als je oma bent.

Heel veel liefs Maia

Thuis bij Tjits zei

lieve Marijke, heel logisch dat je je zo voelt en zorgen maakt hoor, dat zou ik ook doen, hoort toch allemaal bij het moeder zijn!
het lijkt me zo bijzonder dat je dochter een kindje krijgt, geniet maar van alles rondom deze speciale gebeurtenis!!
en wat heb je een prachtig fotoboek gemaakt en weer met zoveel liefde en creativiteit, geweldig!!

dank je voor je lieve reacties en als ik weer eens in de buurt ben, kom ik heel graag langs!

succes met alles!
liefs van Tjits

Jacqueline zei

Dag lieverd,

Iedere dag denk ik eventjes aan jou.. zou Lisa al bevallen zijn..?
Oooo, wat spannend..geen weken meer maar dagen, en dan is het kleine meisje in Lisa's armen..!

Wat een prachtig fotoboek heb je daar gemaakt! Inderdaad dat is vast uren werk geweest.., maar het ziet er dan ook erg mooi uit.. Jammer van het andere fotoboek, wat haalt een mens in zijn hoofd om zo iets te doen..begrijp dat echt niet..

En je lang verwacte boek..meis ik wacht nog steeds vol ongeduld af!! Twee geboortes in een paar weken, van je dochter Lisa en je boek..! Heel speciaal..!!!

Blijf ervan genieten!!!

Wens je alle goeds aan jou en je gezin,
Jacqueline

Riet zei

Lieve Marijke.
Wat een prachtig fotoboek heb je gemaakt, alles zo fijntjes genaaid en in elkaar gezet. Schitterend. Zoeen ga je vast ook maken van je nieuwe kleinkind.
Natuurlijk ben je nerveus nou je kind gauw gaat bevalln, Dat hoort bij het moeder zijn. Nog even en dan is het voorbij.
Lieve groet van Riet

Marjanne zei

wat een spanning he! Ik kan me voorstellen dat je er slecht van slaapt!
Je boek is prachtig... die fotograaf zeg! Hoe durftie!!

BROCANTERIE DERDIJK zei

Heel begrijpelijk dat je nu zenuwachtig bent en alleen maar denkt aan je kind en kleinkindje.
Ook wij zitten in spanning, want mijn broer en schoonzusje krijgen binnen nu en twee weken hun tweede kindje! Heel erg leuk maar o zo spannend!

Wat heb je een prachtig fotoboek gemaakt!

Groetjes,
Esther

DanArts zei

Wat is je fotoboek prachtig geworden Marijke. En dat er mensen zijn die niet eerlijk zijn. Ach zij moeten met zichzelf en hun daden leven.
Je wordt niet iedere dag oma dus geniet er van, en probeer de spanning onder controle te houden. Heel veel liefs en kracht voor de komende tijd toegewenst voor jou en Lisa en de Baby en diens papa. XXX Dana

Carla zei

Wat een geweldig boek!!
Tja..zo kan het idd gaan in het leven...en daar leer je dan weer van hè!!
Harde leerschool !!
Maar goed...wat je zaait,zul je oogsten, dus die man komt zichzelf nog weleens tegen moet je maar denken!!

Dat jij met je hoofd nu even niet hier bent, is wel te begrijpen hoor!!
Ik ben de laatste dagen ook niet erg actief...mijn leventje stond in het teken van het vertrek van mijn jongste die haar avontuur in Zimbabwe gaat maken.
En al is ze dan 29 toch blijft ze mijn kleine meisje..die nu moederziel alleen op pad ging.
het moederhart is een raar ding zei ik al.
Ik wens je sterkte met wqachten op dat prachtige kleinkindje!!
Het word vast het mooiste kindje wat je ooit gezien hebt.

liefs Carla.

Kays Kids zei

Dear Marijke, your post as usual is romantic and beautiful.
Relax and enjoy your time with your darling daughter. Don't worry too much.
hugs

Elly zei

Hee meis,

Wat een PRACHTIG fotoboek!!! Zoooo romantisch en nostalgisch ( zo kan jij het alleen :-) )
OOH wat spannend nu hè, de laatste loodjes. Ik snap dat je zenuwachtig bent hoor. Hopelijk is dat snel over, en mogen jullie genieten van een gezond meiske!

liefs, El

"Création" zei

Ohhhh lieverd toch, het is ook allemaal zo spannend, kan me heel goed voorstellen dat je fantasie af en toe op hol slaat.
Het schiet nu echt op hé, nog heel eventjes maar en dan mag dat kleine prinsesje kennis maken met jullie allemaal en heerlijk wegdromen in haar sprookjesachtige paleisje.

Gaat alles goed met Lisa lieverd, zo op het laatst Pffffff, dan mag het ook wel komen.....

Wat verwen je ons weer met deze prachtige post, en ondanks het een ongelooflijke rotstreek is van die fotograaf ben ik blij dat hij het tweede boek liet liggen want nu kunnen wij daar enorm van genieten. Een JUWEELTJE is het,een boek om bij weg te dromen. En wat heb je fantastisch mooie rozen gemaakt en die kleur, WAUWWWWWWWW!!!

Zo lief al die kantjes om de foto's en als achtergrond gebruikt......ik wil ook zo'n boek, hahahahaha, daar sta ik zeker niet alleen in. Zo helemaal Marijke is het, de liefde waarmee je het gemaakt hebt straalt er vanaf. Dat rose kant ook op de eerste pagina is zooooo mooi.

Liefie, wens jullie allemaal heel veel sterkte en liefs toe.....

Veel liefs
Josephine

KatyBo zei

Marika, wat nieuws? Hoe is je dochter? We wachten op goed nieuws!

Nely zei

Dear Marijke..your photos and post i so beautiful, and romantic..lovely vintage albums..Many Hugs too you, and your daughter!

André en Inka. zei

Haha,gevonden had je al een berichtje gestuurd via google+ dat als we in je profiel terecht komen er geen verwijzing staat naar je blog maar via via toch hier terecht gekomen en we gaan je volgen hoor,wat een super mooie romantische fotoboek,mooi hoor.

Lieve gr van ons en een hele fijne dag toegewenst.

Anoniem zei

Mia van der Linden
11:44 (11 minuten geleden)

aan mij
Dag lieve Marijke

Wat een schitterend en romantisch mooi boek zeg.
Het is weer een heerlijkheid om te zien.
Zoals jij alles mooi kan maken!
Je inspireerd me echt met alles wat je laat zien op je blog en ik verheug me..met iedereen.... uiteraard enorm op je nieuwe boek!

Eerst echter komt het lieve kleine meisje en wordt je dan eindelijk oma.
Wat is het toch fijn dat jullie ons zo laten meegenieten met dit alles.

Liefs.....Mia

maría cecilia zei

Hola Marijke, everything is so very beautiful and romantic here!!!
hugs from Chile

't Glimmenhofje zei

Dag heerlijk mens,
wat een genot toch weer om deze post te lezen en wat is het toch prachtig om te zien dat alles wat jij in je handen krijgt een waar kunstwerkje wordt met zoveel liefde er in verweven.
En wat afschuwelijk dat iemand zo naar is en dat fotoboek gewoon meeneemt om er vervolgens nooit meer voor te betalen... Daar word je niet vrolijk van en het is zo spijtig dat er teveel van dit soort mensen op de wereld lopen. Gelukkig zijn er ook nog heel veel goeie lieve mensen, die dit niet in hun hoofd zullen halen...
En wat kan ik me het goed voorstellen dat je nu slecht slaapt, want het komt nu ook zo dichtbij die bevalling. Maar vertrouw op je gevoel en je hart en dan komt het vast allemaal goed en heb je voor je het weet dat prachtige wondertje in je armen.
Ik stuur je een dikke knuffel en alvast heel veel zonnestralen, zul je ze opvangen?
Groetjes, Joyce.

Tante Jo zei

Hoi Marijke,

Wat heb je een mooi boek gemaakt !!
Om bij weg te smelten........zo lief !!

O en de bevalling straks..................wat spannend allemaal...........Hoop dat het allemaal voorspoedig zal verlopen.

Ik wens jou en je man samen met je dochter en lief natuurlijk een heeeeeeel lief kindje toe :-)

Enne .........oja........
Tante Zoetetaart.........had zeker effe een "opleving " hahahahaha
Als je op die leeftijd zulke kreten gaat roepen dan zakt Tante Zoetetaart gauw in als een plumpudding .........hihihi

Fijne dag verder........
Groetjes Tante Jo

sylvia zei

hallo Marijke, via google heb ik je blog gevonden en probeer te reageren..wat maak je toch prachtige creaties!! Ik weet zeker dat je heel veel mensen inspireert, hartleijke groeten van sylvia extra van Villa Extra

Manja, Brocante de Knotwilg zei

Hallo Marijke
Mooi fotoboek
wat ben je toch een romantische ziel, zo schattig gemaakt.

Ik wens je een hele fijne nacht toe,
het komt allemaal goed, je zult
het zien !

Vr groetjes Manja
Brocante de Knotwilg

Atelier Valerie zei

Ik vind je fotoboek gewoon zalig,
zo ééntje op mijn tafel zou zeker in mijn interieur passen!! Prachtig !!
Groetjes, Valerie

Anoniem zei

sophie15-03-12 12:18:47
Lieve Marijke

thank you very much for your warm welcome and the beautiful day we spent together during your last workshop in February. The little dog on wheels got a cosy place and already found lots of new friends in my atelier..
Warm greetings to all plush-loveing-ladies as well - we´ve spent a great time together and I hope to see you again...

Thank you Marijke for sharing your inspiration and work with all of us...

Hope to see you soon...

Lieve groetjes,
*sophie

marina spada zei

Hello Marijke,
You're a fantastic artist, everything is poetry!
kisses,
Marina

Irina Lee, Ukraine zei

Amazing book!
I will follow your blog Marijke. Thank you!

Sofya zei

Ваша книга просто великолепная!!!! Потрясающая работа!!!! Стала вашим ПЧ с удовольствием!!!! Рада знакомству!!!! Спасибо вам за комментарий!!!

Vintage Girl zei

Good morning sweet Marijke,
i just love the gorgeous photobook you´ve created....so lovely pictures and all these vintage laces!

Wishing you a wonderful week...maybe the babygirl will arrive soon,
Lots of love to you, soulmate,

Birgit

AweSomeLiving By Rosita de Jongh zei

prachtig boek heb je weer gemaakt zag de zon schijnen dacht aan jou hoe het met jullie zou zij of de baby er al zou zijn ....geniet lekker van deze dagen lieve groet rosita.....

Audrey/Kicks 'n' Giggles Nursery zei

Your album is beautiful! So much work and detail!! The baby's nursery is BREATHTAKING!! It is so angelic, and romantic!! I love it!!
Love,
Audrey

Lynnie @ Ramblings from Vintage Gal zei

You do such beautiful work...I am your newest follower...thank you for coming to my blog, your kind words and following my blog

inga zei

Dear Marijke,
I'm glad you like my blog.
Love from Gerda

Jette Munkbøl zei

Hello Marijke

A very nice blog you have
A really beautiful book you have made.

Thank you looked past my blog
I am excited to follow you

Love from Jette

Megan zei

Hello Marijke ~ thank you for taking time to leave a kind comment @ Lilac & Lavender. I've enjoyed looking around your blogs... this album is so beautiful! Have a great day!