donderdag 18 augustus 2011

Hebben jullie dit ook wel eens?




 Hebben jullie dat ook wel eens..dat als je iemand voor de eerste keer ziet, je het gevoel hebt dat het net lijkt of je die persoon als eens eerder hebt ontmoet. En als je dan een gesprek begint dan voelt het zo vertrouwd en als een warm bad, zo warm en fijn.Dat gevoel kreeg ik gisteren met Annemarie en Edward. Wat een ontzettende lieve en warme mensen. en zo vol belangstelling en genegenheid.
Annemarie en Edward kwamen gisteren een bezoekje brengen aan mijn atelier, en ze zochten een mooie beer of haasje..Maar toen ik hun voorstelde aan mijn nieuwe mopshondje Victoria waren ze gelijk verkocht. Dit hondje was zowat in de vuilnisbak beland, daar ik het niet voor elkaar kreeg om er een lijkend Mopsie van te maken...maar toen heb ik haar er toch weer uitgehaald, en heb het uiteindelijk toch voor elkaar gekregen er een mooi hondje van te maken met een wat onschuldig koppie. Ik heb haar Victoria genoemd daar ze toch uiteindelijk heeft overwonnen.Edward viel als eerste voor dit kleine wondertje en Annemarie volgde er achteraan...alhoewel zij ook wel wat andere kleine beertjes had uitgezocht.Ik kon het niet laten om de lieve mensen op die kiek te zetten...en kijk eens ze stralen gewoon.
Ook wil ik jullie nog voorstellen aan een nieuwe telg uit het circus.Dit ondeugende dotje is Pascaline Poupon...kijk haar ondeugende glimmende oogjes eens.En ze heeft zelfs kleine jubelteentjes, ze krullen van plezier omhoog.Worden jullie ook zo blij van dat koppie?

Wil hierbij Annemarie en Edward bedanken voor hun heerlijke bezoek en heel veel plezier wensen met hun aangekochte schepseltjes..
Toedelssssssssssssssss.....Marijke

Mijn poppen en beren zijn opgevuld met liefde, dromen en verlangens...

49 opmerkingen:

Peeters Liliane zei

Ja soms kan je wel een heel goed gevoel krijgen bij sommige mensen en een teken van herkenning. Misschien in een vorig leven ;-))
Een schattige baby en dan die kleine tandjes een echt scheetje. Jij zit toch ook geen moment stil vermoed ik zo :-)
Nog bedankt voor jouw aardig compliment op mijn blog, ik waardeer dit zeer!!!
Lieve groetjes,
Liliane

Conni zei

Schön, wenn man seine Zeit mit so netten Menschen verbringt.
Die Liebe von dir sieht man in deinen Bären, Hasen, Hunden.....
Man gibt ja immer ein Stück von sich selbst.
Liebe Grüße Conni

Anoniem zei

Anoniem zei
Lieve Marijke.

Ben overgelukkig met Mopshondje Victoria ze is zo schattig geworden met haar kleine oude handgemaakte schoentjes en haar prachtige grote antieke oma muts. Haar lieve vriendinnetje Melissa op haar schoot..
Het was als thuis komen zo gezellig en vertrouwd.
Dank je wel voor de fijne dag.

Heel veel liefs van Edward en Annemarie.

Marjanne zei

wat leuk als je je schepseltje mee kunt geven aan mensen bij wie je aanvoelt dat het goed zit.En Pascaline Poupon heeft een gezichtje van een friponne(ondeugd)

Me, Myself and I zei

Hoi Marijke ! Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog, dankjewel! Ik ga jou ook volgen, je maakt mooie dingen! Ga zo nog even verder neuzen op je blog... X

Fia zei

OHhhhh wat een schatteboutje met haar guitige gezichtje zo lief met het aapje op schoot!
Marijke hoe kom je toch aan die schattige kleertjes of....maak jij ze zelf????

Lieve groet....
Fia

VMcreation-fashion-studio-atelier zei

Ongelooflijk,bijzonder warm gevoel hier erbij,lieve Marijke:-)))*

Ooohhhh....ik heb het niet genoeg om naar jou poppen te kijken!!!

Liefs en groeten,
***Violetta***

Elly zei

Ja, dat had ik nou ook met jou toen je hier was ;-) x x x.
Je mops is trouwens een schatje!!

liefs, El

Collie-Collie zei

Oh, ja... ik zie dat ze heerlijk van je creaties en jou genieten. Kan ook niet anders hè, je schepseltjes leven gewoon. Zoals je mopshondje Victoria en het dotje Pascaline Poupon ziet zitten op de kiek... Er komt emotie van ze af... je ziet ze denken... Dát is het stukje van jou in je lieverds!

Een hele fijne avond, liefs en groetjes Collie

~THEA~ zei

Hallo Marijke,

Ze is net een echt kind !! Wow, zo geweldig zo als je dat gelukt is! Je bent een ware kunstenares! Wat zal daar veel tijd in zitten, om zoiets te creëren! Zo treffend,ik vind het ontzettend knap hoor!!
Het is, alsof ze je echt aankijkt!

Zo'n klik heb ik ook wel al eens mogen meemaken, alsof je elkaar al jaren kent, zo vertrouwd!En dat terwijl je elkaar voor het eerst ontmoet!

Heel fijn weekend.

Liefs Thea ♥

Janny zei

Ja Marijke het is waar, soms heb je dat gevoel en klikt het gelijk. Maar dat kindje uit het circus Pascaline Poupon ongelooflijk zeg dat is nét een echt kindje! En zelfs die voetjes moest ik eens goed naar kijken, nét echt.En ze heeft af en toe een andere gezichtsuitdrukking en mondje iets verder open zelfs! Die met dat hoofdje scheef is écht leuk, grappig, haha.
Wat zul je een werk aan dat circuskind gehad hebben.

Groetjes Janny.

Kays Kids zei

I drool over your little family you make, so it is know wonder they found real treasures at your home. Your baby clown is wonderful.

Michelle May (Shell) zei

Your work is always so beautiful my friend! How wonderful to have such nice visitors to your studio.
xx, shell

romance-of-roses zei

Your creations are all so fabulously made that it would be so difficult to choose just one. You are truly blessed with talent. Hugs...Lu

TheCrankyCrow zei

It looks as though some more of your wonderful creations have found wonderful loving home Marijke...So very lovely....and Annemarie and Edward look so happy with them - I know they will give them a lovely new forever home!! Smiles & Hugs ~ Robin

Pink Princess zei

Ja, maar vind je het gek......bij een leuk en gezellig mens als jij KAN je ook alleen maar blij worden ♥

Wat een dotje weer dat mopsie, en Pascaline......♥♥

Liefs van Marian en alvast een fijn zonnig weekend

Carla zei

Volgens mij voel je je bij jou ook gelijk thuis!!
Schattig dat mopsje!!
En dan Pascaline Poupon ...meis wat heb je dat weer mooi gemaakt...zo echt en die tandjes...zó schattig!!
fijne dag meis...
liefs Carla.

English style zei

Wat een leuke en bijzondere ontmoeting hebben jullie gehad, fijn dat het gelijk zo vertrouwd voelt
je liefjes zijn weer prachtig, zo kunstig zoals je ze kan maken, en dat je ze opvult met liefde, dromen en verlangens, straalt ervan af !
Fijn weekend gewenst
Lieve groetjes Yvon

Lucia zei

Super!!!

Anoniem zei

Hoi Marijke



Dank voor je reactie op m´n blog....jij maakt super gave dingen!! Helaas kan ik geen reactie achterlaten op je blog (weet niet waarom ik bij sommige bloggers wel kan reageren en bij andere niet....) maar ik wilde je toch even laten weten dat ik je blijf volgen....



Groetjes Willy duit

Anoniem zei

Best BLOG i have never seen , CONGRATULATIONS !!!!!!!!!! The pictures are wonderful , the music, everything , your blog is simply art !!!!!!!!!!

With love
Aude

Marita ♫♫♫ zei

Lovely creations♥. You are truly blessed with talent♥.

Hugs Marita♫♫

Anoniem zei

Dag lieverd,

Wat een leuke foto's van je nieuwe prachtige creaties....! Je bljft jezelf telkems weer vernieuwen, goed hoor!

Geniet van al het moois,
Lieve groetjes van Jacqueline

vrouw Hommel zei

Je blijft mij iedere keer verbazen met zulke mooie ontwerpen. Dit is er ook weer 1 om in te lijsten of om onder een glazen stolp te zetten en er uren naar te kijken want er valt zoveel te zien.
En dan heb jij het over niet kunnen haken, jij kan alles, echt bij you tube vind je hele duidelijke filmpjes van eenvoudige patronen. Ik zou het zelf ook wel willen doen maar ik heb nergens een camara opzitten.
Nog gefeliciteerd met je aanstaande "oma schap", gaat jou ook vast weer inspireren.
lieve groet van vrouw Hommel

Anoniem zei

een dotje, die voetjes zo lief

maddyrose zei

Once again you have created a beautiful post with your photos of your lovely dolls. I'm sure Annemarie and Edward treasure your sweet little creation and their visit with you. Have a lovely weekend. Hugs

Anoniem zei

Benedicte 19-08-11 16:36:42 Hallo Marijke,

Heel erg bedankt voor mijn lieve Pippelot Poupon, ik ben er zo blij mee!
Hij heeft al een mooi plaatsje gekregen in de huiskamer waar hij heerlijk kan verderdromen.

Veel liefs,
Benedicte

"Création" zei

Ohhhhhhh lieve Marijke, wat zit ik hier toch weer te genieten van je nieuwe schepseltje, "Pascaline Poupon" in één woord van GROTE SCHOONHEID!!!
Zo levensecht en in de verschillende houdingen lijkt het wel of haar gezichtje steeds een andere uitdrukking krijgt alsof ze ons een heleboel wil vertellen, de oogjes zo prachtig sprankelend.

Het lijkt me voor jou ook zo'n geweldige belevenis als zo'n wezentje aldoende als het ware tot leven komt. En dan alle details die je aanbrengt, en is geen millimetertje waar niet over nagedacht is werkelijk ongelooflijk knap!!! De voetjes zijn om te knuffelen zo echt.

En inderdaad zelf heb ik dat ook al een aantal keren in mijn leven meegemaakt dat mensen die je eigenlijk helemaal niet kent zoveel uitsrtaling hebben dat het een gevoel geeft alsof je ze al jaren kent. Annemarie en Edward hebben zeker een prachtige intense uitsraling, het geeft een warm gevoel, zelfs voor mij terwijl ik ze alleen maar op de foto zie.

Wat zal je genoten hebben van dze prachtige ervaring, en Edward zit zo trots met jou Mopsie op schoot en kijkt erbij alsof hij dit lieve schatje nooit meer loslaat. Wat een schatje is dat ook geworden, gelukkig maar dat je hem niet in de vuilnisbak hebt gegooid.....

Geniet van een heerlijk weekend zonnestraaltje,
Liefs Josephine

Thuis bij Tjits zei

ik ben helemaal verliefd op jouw prachtige Pascaline Poupon!! het lijkt wel of ze echt contact met je maakt, daar blijf je naar kijken zo leuk:))

en wat een leuke ontmoeting had je, heel bijzonder! ik heb dat soms ook alsof je elkaar al heel lang kent.. een gevoel van herkenning!

ik wens je een mooi en zomers weekend,
lieve groet, Tjits

Suz zei

Such beautiful work! You are so gifted.
Fondly,
Suz

Anoniem zei

Kay 20-08-11 07:46:33 Hi Marijke,

It was so nice of you to leave a commenton Wilbur’s blog he keeps me busy.

I sit and swoon over your beautiful creatures.

If I lived nearer I would come and do amouse course with you.

Love and Hugs from Australia.

Kay

Lovey zei

Oh this is wonderful! Beautiful people attract other beautiful people...you are so beautiful Marijke! Love your new blog background too! Awesome!!!

Miss Petula Pie zei

Hi Marijke,
I am enchanted by your creations every time!

BearHugs
Miss Petula Pie

Mandihy zei

So cute love it !!!!
Mandihy

Vintage Girl zei

Hello my dear friend Marijke,

it´s wonderful to meet people who appreciate one´s art. It looks like they are very happy with their new treasure.

I love Pascaline as well....soooo cute!
Did you renew your blog design?....very beautiful!!

Happy Sunday,
love, Birgit

Nadiake zei

wauw knap zeg, jij hebt echt wel engelengeduld volgens mij! echt keischattig, word er onmiddelijk nostalgisch van ;-)
nog bedankt voor je reactie op mijn blogje :-) en zeker tot weerziens

ByVonneThuis zei

Ohh, kijk ze glunderen.
Hoe kan het ook anders, je maakt prachtige dingen. Fijn dat je daar ook andere zo blij mee kunt maken.
Je hebt er in ieder geval een volgster bij.
Vriendelijke groet, Yvonne

www.byvonnethuis.blogspot.com , voor als je een keer een kijkje wilt nemen.

Anoniem zei

je nieuwe creatie is weer helemaal geweldig.
kijk altijd of je al wat nieuws hebt gemaakt.
groetjes froukje en froukje

Antje uit Urk zei

Hallo Marijke, wat is dit allemaal geweldig, dat je dit mag tegenkomen op heb web...!
groetjes uit Urk

Tessa zei

Wat een prachtige popjes weer, en wat een mooi verhaal heb je geschreven: schitterend om zulke mooie mensen te ontmoeten waar je zo;n klik mee hebt!

xx Tessa

Chrissie zei

Lieve Marijke,
Oh meid, wat een bof dat je Victoria nog een tweede kans gunde, ze is met meer dan waard geweest, zie eens wat een heerlijke mops.
Logisch dat je smelt voor haar, maar wat grappig dat juist een man voor haar valt.
Ik vind het zo aandoenlijk, dat ook die stoere mannen durven toe te geven dat ze iets mooi vinden in de wereld van de beer/muis/hond.
Oh oh oh, je hebt het weer voor elkaar gekregen iets toe te voegen aan het circus met de juiste uitstraling.
De circus directeur zal maar wat trots zijn en al snel zal nu gaan blijken welke rol Pascalina in het circus zal gaan vervullen.
Dit popje heeft "smoel" en een eigen karakter.
Je hebt er weer een super creatie van gemaakt.
Heel veel liefs en een super knuffel Chrissie

Wanda zei

Hoi Marijke,

Bedankt voor je berichtje op mijn blog!

Wauw wat maak jij schitterende spullen. Je kijkt je ogen uit.
Ik ben gelijk volger geworden :0)

Groetjes,
Wanda

Janny zei

Ha Marijke, ik ben blij dat het doosje toch nog zo snel aangekomen is en geeft mij ook een goed gevoel dat je er zo blij mee bent,ik weet dat het nu een mooi plaatsje heeft,

liefs Janny.

Mimu's Da Mônica zei

Thank you for loving message.
I was very happy with their visit and already I'm following you.
Very cute your blog, like much of his work.
Kisses.

MadeByRoxy zei

Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!

Maar jij maakt pas mooie dingen zeg! Wauw, wat een kunst!

Ik ga je volgen!

Casando com Arte zei

Olá Marijke
Fiquei feliz com sua visita, amei o seu mundo.
Vou voltar mais vezes.

Heel mooi, gefeliciteerd!

Valeria : )

lien zei

Hoi, leuk dat je op mijn blog was! Jouw blog is ook heel mooi, zo sfeervol met die Franse muziek erbij! Gaaf zeg dat je al dat moois zelf maakt, ben erg onder de indruk!
Liefs Carolien

Anita zei

(zucht) In één woord gewéldig !!! :-)

smutaskowe krzyżyki zei

Nie mogę napatrzeć się na zabawki, są przepiękne i takie słodkie.