vrijdag 26 augustus 2011

Een ode aan alle lieve zusters...
















Bij ons zit het in de familie dat we zuster worden...Mijn oma was zuster, en een paar tantes, twee zusjes van mij zijn zuster en mijn nichtje is kraamverzorgster..zelf ben ik ook een tijdje zuster geweest.En mijn dochter Lisa is verpleegkundige...wat een modern woord is voor zuster, maar dus ook zuster, dit beroep past precies bij haar zoals dat zij is.
En mijn zoon studeert voor fysiotherapeut..dus ook weer een verzorgend beroep.Ik heb een diep respect voor alle zusters..het is een zwaar beroep zowel geestelijk als lichamelijk.Dus deze post is een ode aan alle lieve zorgzame en hardwerkende zusters.Omdat ik het een heel erg mooi beroep vindt heb ik al diverse malen een zuster gemaakt, zowel geboetseerd als in mohair..dus een berenzuster, een haasje met een zusterskapje en schort. Ik ben dol op de foto's van de oude verpleegsterskapjes en schort met rood kruisje..Vooral de kraamzuster heb ik al een paar keer gemaakt, compleet met kraammand en lief kruimeltje in de luiers.
Ik heb een diep respect voor mensen met een verzorgend beroep...lief en warm van hart, daar zij mensen met pijn en verdriet helpen zoveel ze kunnen!
Moet nog wel even vertellen dat zuster Babs een zuster apart is, daar zij een ontzettende humor heeft, en kraamvrouwen laten huilen van het lachen, zo erg dat het slecht is voor hun hechtingen ten gevolge van de bevalling.Maar Babs maakt ook heerlijke kraamhapjes die zij opdiend met een parasolletje en allemaal liflafjes.Het is dus heerlijk om door Babs in de watten gelegd te worden.

Meisjes...wil ieder van jullie een fantastich week-end wensen..

42 opmerkingen:

cristall zei

Me encantan las fotos que pones.Besos apretados!!!

marga zei

Diep respect voor alle mensen in een verzorgend beroep.....dat is zeker zwaar hoor! Mooie post heb je er van gemaakt meis en Babs.....geweldig vind ik d'r!
Ook voor jou een heel fijn weekend, liefs Marga

Kleurrijk zei

Wat een prachtige foto's weer. Ik ben gek op foto's uit het verleden. Wat een sfeer!!!!

The Bear's Blog zei

What a wonderful post. The vintage photos are priceless.

Happy Weekend.

Hugs

Pink Princess zei

Ik heb zelf dan niet persoonlijk een kraamzuster aan bed gehad (ben helaas kinderloos)maar heb idd wel een groot respect voor iedereen die in wat voor vorm van de hulp werkzaam is . Ben zelf jarenlang mantelzorger voor moeder geweest dus weet hoe zwaar het is.

Zuster Babs is een snoepie weer hihi. Kijk DIE zou zo aan mijn (ziek) bed mogen verschijnen HAHA

Liefs van Marian

Chrissie zei

Wat leuk dat je hier een webblog berichtje aan wijd Marijke.
Ik zelf heb 5 jaar bij de Gezinszorg gewerkt ( deels de verzorging gedaan) en dat was heel leuk om te doen, maar best pittig.
Ik had vroeger een dokters koffertje met zo een zuster pakje en kapje, je maakt leuke herinneringen los nu.
Je zuster beer Babs is een schatteku,ze heeft een gezicht wat verteld hoe een zwaar beroep het is, maar ze haar oogjes stralen van het plezier en genoegen wat ze eruit haalt.
Het is een ware roeping voor haar.
Ik wens jou ook een super fijn weekend toe en veel liefs.
Dag lieve Marijke, een dikke knuf voor jou XXXXXXXXXX Chrissie

maddyrose zei

This is a wonderful post with such lovely old photos. The nurse doll figure is delightful.
Have a wonderful weekend.
Hugs

Anoniem zei

Judith van der Meer 26-08-11 10:09:44 Hallo Marijke,
Wij hebben elkaar onlangs ontmoet op de bruiloft van Jet en Benno. Vol passie vertelde je mij over je hobby. Ik vond vanmorgen in m'n tas een briefje met je website erop en ben gelijk gaan kijken. Wat een prachtige site en wat maak je mooie poppen en beren. Daar mag je ongelofelijk trots op zijn.
En dan worden jullie ook nog opa en oma! Geweldig! Geniet van alles wat komen gaat en succes met je creativiteit.
Vriendelijke groeten, Judith

Fia zei

Wat is dit leuk en zulke prachtige foto;s van de kraamzusters je heb er weer veel aandacht aan geschokenom ons te laten genieten Marijke.
de zuster babs lijkt me een pittige maar zo lieve zuster, ohhh wat heb je dit weer voortreffelijk gedaan wat ze in haar handen heeft is ook zo schattig en die lach vind ik machtig!!!

Fijn weekend hoor...

Lieve groetjes..

Fia

Collie-Collie zei

Wat is zuster Babs een schattige zustertje en dan dat babytje in haar armen... snoezig. Wat leuk dat ze bolerootje aan heeft. Wat zijn er trouwens veel verschillende verpleegstersuniformen geweest, mooi om te zien!

Ik wilde als kind ook altijd zuster worden, totdat ik op m'n achtste besloot dat niet meer te willen omdat ik te vaak in het ziekenhuis lag.

Dat kwam trouwens niet door de zusters hoor, want die waren wel lief, op één na dat was een draak, hahaha. Er liep daar ook broeder rond, die ik als kind aansprak als zuster of dokter, hahaha ik raakte er helemaal van in de war.

Ik besloot op m'n achtste dat ik geen zuster meer wilde worden, want ik kon me niet voorstellen dat ik uit mezelf dat "gebouw" in zou stappen. Het gebouw was groot en somber met die nare lange gangen dat veel effect op mij had als kind... Brrr.... ik voel het als ik er aan denk.

Gelukkig is het gebouw door de wasstraat gehaald en herken je er nu niets meer van terug... Lijkt me ook veel fijner als je er werkt, toch!

Een heel fijn weekend, liefs Collie

Anita zei

Allereerst RESPECT voor je práchtige post :-)
Voor al die mensen in de zorg met een warm hart.
We komen ze maar al te vaak tegen ...
op de afdeling oncologie en met zoveel positieve energie !!!
Het is een roeping en niet voor iedereen weggelegd.

En kraamzuster Babs: helaas ik heb er nooit geen nodig gehad. Maarre andere hoefde ik echt niet twee keer na te denken hihi Meis wat heb je hier weer een gewéldige creatie neergezet. Ik heb GENOTEN met hoofdletters :-)
Volgens mij heb ik een post van je gemist. Ik ga nog even kijken.
FIJN WEEKEND
Groetjezz lfs mij

bijzonder-oud zei

Ik ben het helemaal met je eens, ook ik heb heel veel respect voor al die lieve zusters! Het zijn vaak zulke lieve mensen, en volgens mij is het ook niet alleen een beroep maar een roeping!

En Babs, is een schatje!
Lieve groet en een fijn weekend,
Yolanda

Golden Fish zei

Какие нежные и трогательные фотографии... Очень люблю смотреть лица из истории и наслождаться ими)
А мышь-это прекрасный зверек! Такое мастерство!!!

Antje uit Urk zei

Ik heb ook 5 keer ervaring met kraam-verpleegkundigen en wat hadden ze een geduld, liefde en aandacht, dat maakte alles goed!
En wat is dat berenzustertje een lieverd en met liefde gemaakt!
groetjes,

"Création" zei

Hey lief muizenmoedertje,

Dit is toch werkelijk weer heerlijk genieten, Kraamzuster Babs met in haar armen zo'n lief klein muizenmopje. Wat heb je dit weer FANTASTISCH gemaakt Marijke. En wat heeft Babs een shattig, guitig koppie, zelfs een beetje ondeugend.

Een erg mooi gebaar dat je aandacht besteed aan de hardwerkende zusters/verpleegkundige, inderdaad een beroep waar ook ik veel respect voor heb. En wat leuk om te lezen dat er heel wat mensen bij jullie in de familie inclusief jijzelf, en nu in deze tijd ook Lisa en je zoon een verzorgend beroep hebben of hebben gehad, best heel bijzonder.

Wat heb je er weer fantastische mooie nostalgische foto's bij elkaar geplaats, schitterend, daar geniet ik erg van.

Lief meiske, ik wens ou ook een heerlijk weekend toe,

Liefs xxx
Josephine

Maia zei

Ik moest hardop lachen toen ik de eerste foto zag!
De boodschap van haar karakter komt dus duidelijk meteen bij je binnen knap gemaakt zeg als je dat zo kunt uitbeelden!
Ja, zusters ik heb er respect voor, zo'n zwaar werk en ook nog zwaar onderbetaald vaak!
Toch is het een roeping voor velen gelukkig want we kunnen toch niet zonder hen!
Die foto's erbij zijn ook fantastisch, ik heb weer heerlijk genoten!
Fijn weekend,
Lieve groetjes Maia

Kays Kids zei

I loved your post. The old photo's bring lovely memories. I have 2 daughters that are sisters, it is such a caring and wonderful profession.
Have a great weekend.

rosarod zei

Hallo Marijke, zoals altijd je creaties zijn een inspiratie die u geweest bent mooi en meer als het een eerbetoon aan de verpleegsters! Een van de meest bewonderenswaardige beroepen! je oude foto's in al deze vrouwen weerspiegelen een diepe liefde en toewijding aan hun vak! Uw retoncita, ziet er mooi! hugs, Rose Marie

Elly zei

Hee lieve Marijke,

Wat een super gave creatie heb je van Babs gemaakt, ooh dat koppie...en dan je verhaal er weer bij. Meid jij bent echt een heerlijke creatieveling vol fantasie. Blijf zo maar lekker doorgaan hoor.

liefsss, El

Riet zei

Wat een schitterende foto's van alle lieve zusters. Zuster Babs is prachtig, om zo mee te nemen.Ze heeft beslist gevoel voor humor en dat heb je nodig in dit zware vak. IK heb bewondering voor wat je steeds weer voor prachtigs maakt.
Riet

Miss Petula Pie zei

Just wonderful post!!!

Bear Hugs :0)

Jen.Ant zei

This is something incredible! Very like!!!! bravo! )))

Anoniem zei

Dag lieve Marijke,

Due Babs.., volgens mij heeft ze een hart van goud!! En die ken ik nog meer...! Met veel liefse gemaakt door jou.., en dat is te zien!

Veel liefs,
Jacqueline

vrouw Hommel zei

Babs is weer helemaal "af" met haar mutsje, schort en baby. Je zou iedereen zo'n lieve babs toe wensen.
Mijn moeder is zuster geweest en ik heb 20 jaar bij de Thuiszorg gewerkt. ( van helpende naar verzorgende tot kantoor) en mijn nichtje wel verpleegkundige worden,dus inderdaad genetisch bepaald?
Lieve groet en een fijn weekend

Ирина zei

Dear Marijke, you are very talanted, I liked your blog very much

Anoniem zei

Hello Marijke,
thank you so much for your kind words!
Best wishes to you
Conni

Thamar, zei

hoi hoi

Babs had ik graag gehad als verpleegkundige toen ik bevallen was van william. lekker lachen. Had ik het gisteren nog met een klant over die gisteren bij mij lekker haar voeten kwam doen. Dat het zo heerlijk is om te lachen dat je buik zeer doet jammer dat we dat te weinig doen.
Ze zijn werkelijk prachtig de zusterfoto's. Heb jij dat ook dat je wel eens terug wil in de tijd? Ik wel, de kleding in die tijd spreekt mij erg aan.
Ik vind het geweldig dat je op mijn blog komt waar haal je de tijd vandaan? Met zoveel volgers en nog erg mooie dingen maken super hoor.

ik wens jou ook een heel fijn weekend toe.
liefs thamar

Happy-Sonne zei

Dear Marijke
A very nice post!
Thank you for your kind words about my blog.
Have a nice weekennd.
Hugs Yvonne

FrauHummel zei

Dear Marijke,
oohhh, this doll.......her smile is so funny! Like mouses are, not?.... And i love the picture with the nurse and the dog! You have to know: I'm working in a hospital.....But we do not engage dogs...hihi...
Kind regards,
ANDREAFrauHummel

Marga zei

Hallo Marijke.
Ik heb even over je blog gesurfd en wat prachtig, ontzettend prachtig al die mooie foto's.
Vandaag wil ik jou bedanken voor je ode. Deze was dus ook voor mij bestemd.
Ik vind mijn beroep geen zwaar beroep maar een ontzettend fijn en heerlijk beroep wat ik al die jaren en nu nog steeds met erg veel plezier doe.
Fijne zondag.
Groetjes Marga

anita01 zei

Hallo lieve Marijke....en Babs,

Van liflafjes naar foto's, zo sfeer met je muziekje op de achtergrond....was ontroerd erdoor en nog...

Bedankt voor al je mooi's in heerlijke sferen, ik hou ervan....Marijke,

Warme groetjes,met een knipoogje naar de *zusters*
Anita.

lorkam zei

Very adorable mouse! Great skill! Wonderful photos! Thank you for the interesting post!
Larisa

Mayflower zei

Goeiemorgen lieve Marijke,
Wat een prachtige ode aan alle zusters. Ik neem ook mijn petje af voor al die mensen in de verzorgende beroepen. Daar moet je volgens mij voor in de wieg gelegd zijn.
Mijn schoondochter is nog druk bezig met haar studie en stages, straks gaat ze weer stage lopen in het AMC en volgend jaar kan ze haar studie afronden.
Wat prachtig al die nostalgische foto's van de zusters en ohhhh......kraamzuster Babs, wat heb je haar prachtig gemaakt.
Ik wens je een fijne week toe.
Lieve groet, Mea

Anneke zei

wat leuk dat je hier een berichtje aan hebt gewijd marijke.
zo mooi ook die nostalgische foto,s.
fijne week meisje,!

Anoniem zei

Marlena 29-08-11 15:58:37 Hallo Marijke,

Ik heb weer even genoten van je beren en poppen, zo geweldig. Ik ben helemaal verliefd op het circushondje Rex!
Ik zie dat je mijn schilderijensite nog niet hebt aangepast, zou je dat willen doen?
Zou fijn zijn. www.hendriquespalet.nl wordt www.marlenas-schilderijen.nl

Lieve groet,
Marlena
Marlena's Brocante Shop

Carla zei

Dag ander lief aanstaand oma'tje!!!
Ja wat een wonder hè!! zo'n klein boontje, maar toch al zo mensje!!
Ik kan echt niet wachten hoor tot ze er is..best spannend nu!!
Als ze maar niet morgen komt op mijn verjaardag...dat zouy ik zo zielig vinden voor die kleine!!
Maar nu even over jou nieuwe schepseltje....die mag vast wel komen kramen bij mijn dochter!
Wat een lieverd....en wat mooi gemaakt weer door jouw handen...wat ben je ook een kunstenares!!
Meisje...ik wens je een fijne avond...
O ja..en ik ben gek op lange reactie's hoor...super gezellig...vooral die van jou!!

liefs Carla.

Janny zei

Ha Marijek, kan nu aps reageren, want mijn internet verbinding was verbroken. Ja zusters, dat is echt een roeping vind ik.Net als een arts. Hbe ooit ook eens een blauwe maandag de verpleegstersopleiding gedaan maar vond het veel te zwaar. Wat leuk die Babs!Stond zij niet in het muizenboek?

Fijne week,

Liefs Janny

Me, Myself and I zei

Wat mooi gemaakt allemaal... En wat een prachtige foto's!

~THEA~ zei

Hoi Marijke,

Die ogen..........die doen het helemaal! Ze stralen ondeugd uit! Zo mooi gemaakt.Lijkt me wel moeilijk om die uitstraling te krijgen.
Maar voor jou geen enkel probleem lijkt het wel!!
Het lijkt me een mooi maar wel een zwaar beroep!
Niet voor iedereen weggelegd.

Fijne week.

Lieve groetjes van Thea ♥

Μαιρη zei

HELLO!Congradulations for all these domantic things! Could you please post translation in order to be able to read because i don't know the language; Kissesxxx

Zauberin Gaby zei

wunderschön gestaltet. LG Gaby

smutaskowe krzyżyki zei

Piękne zdjęcia.