dinsdag 12 juli 2011

Het bruisende strandleven van lang geleden...


Lieve schattekes...nu alleen een post over het bruisende strandleven tussen 1900 -1930
Kijk eens naar die hele blijde en gelukkige gezichtjes van deze mensen van lang geleden. Het is heel begrijpelijk dat ze erg blij zijn, daar de mensen in deze tijd alleen de zondag een vrije dag hadden..en er nog geen vakantie bestond in die oude tijd.
Dat kunnen wij ons toch helemaal niet meer voorstellen...zes dagen werken...geen vakantie...Dus ik kan heel goed begrijpen dat als je dan een dagje naar het strand kon heel erg bijzonder was...Misschien wel net zo bijzonder als dat wij nu een reisje naar China boeken..
En kijk eens naar de badmode van toen...het ziet er schattig uit, maar wat zal dat akelig zijn geweest om te dragen...die lange broekjes en jurkjes, soms nog een mutsje op..
En wat dachten jullie van die rieten strandhokjes...zo ontzettend mooi, met die gestreepte kussens en luifeltjes..
Wat zijn die foto's van lang geleden toch ontzettend mooi en vooral intressant, het is een echte hobby en plezierig tijdverdrijf om mooie oude foto's teverzamelen en op te snorren..En jullie kunnen ddar nu van meegenieten, want zeg nu zelf het is toch geweldig die prachtige oude kiekjes.

Ik wil jullie ook nog even laten weten dat het voorspoedig gaat met mijn boek...de eerste fotoshoot was vermoeiend maar de foto's zijn werkelijk beeldschoon..dus daar ben ik natuurlijk erg blij mee.
Het is geweldig om een boek te maken..al mijn fantasie en creativiteit mag ik jullie later presenteren...oohhh...wat verheug ik me daar op...
Maar eerst nog even een paar weekjes vakantie vieren...lekker uirusten en misschien een dagje naar het strand..wie weet...dus lieve schattekes...even geen posten meer van mij, daar ik ga genieten van mijn vrije tijd...

24 opmerkingen:

Pink Princess zei

Prachtig die plaatjes, en ja die zomerstoelen....ZO mooi. Al ben ik wel HEEL erg blij dat de badmode tegenwoordig toch ietsie ...uhm....bloter is hahaha.

Liefs en een hele fijne vakantie. Kijk nu wel heel erg uit naar je boek hoor ♥

puur wit zei

hoi wat geweldig dit is toch prachtig al die foto;s gelukkig hoeven weons niet zo warm te kleden aan het strand moest er niet aan denken
en die strandstoelen
alles komt weer terug van vroeger
mooi hoor
gr sandra

Fia zei

Hallo Marijke wat een schattige post is dit ik heb er van genoten!!!
IK heb nog foto's van mijn ouders en die zien er hetzelfde uit zo leuk is dat.
Tja die wollen badkleding ik heb wel eens gehoord van mijn oudere zusters dat als ze uit het water kwamen het badpak moesten ophouden want anders zakte het zo naar beneden,ohhhh erg toch!
Maar het had ook wel iets hoor, nu leven we heel anders al die luxe vinden we soms heel gewoon.

Wat fijn dat je boek lekker gaat meis lijkt me best heel tijdrovend nog veel succes er mee en ik wens je een mooie en zonnige vakantie toe.

Liefs Fia

Het Hoogerhuys zei

Zo sfeervol die oude foto's, geniet ik van!!!
Groetjes Sandra

Janny zei

Ja dat waren nog eens tijden. En die matrozenpakjes van de jongens vind ik nog altijd leuk.
Bijzonder sexy badpakjes haha, en die strandstoelen vind ik geweldig mooi.
Fijne zomer en heerlijke vakantie Marijke,

Liefs Janny

"Création" zei

Wat een heerlijke, toepasselijke en prachtige nostalgische strandbeelden zijn dit allemaal Marijke. Zo knap hoe je die weer allemaal bij elkaar hebt kunnen vinden...

Tja, dat waren zeker andere tijden, zo weinig vrije tijd om ergens van te kunnen genieten. Vooral Zomers was een dagje strand een welkom uitje natuurlijk. Van de ouders van mijn moeder, mijn opa en oma, hebben we ook nog van dit soort strandfoto´s met die mooie rieten strandstoelen.

En de badkleding in die tijd, zo grappig om te zien, bij warmte zal het zeker niet aangenaam geweest zijn om dit te moeten dragen.

Wat heerlijk om te lezen meis dat het zo voorspoedig gaat met de vorderingen van je boek, en dat de de eerste fotoshoot prachtige resultaten heeft opgeleverd, ohhh zo spannend allemaal, kan bijna niet wachten op het eindresultaat.

Lieverd, ik wens je verrukkelijke Zomerse weken toe, geniet met volle teugen van het even helemaal niets moeten en alles mogen...

Liefs Josephine xxx

wim22 zei

Dag Marijke,
dank je voor je lovende reactie op mijn blog.
Ik hou ook veel van die oude foto's en heb met plezier je reeks over het strandleven bekeken.
Onlangs ontdekte ik bij mijn pas overleden schoonmoeder heel wat van die nostalgische foto's. In mijn fantasie duik ik dan even in die wereld van het verleden.
Groetjes en tot nog eens :-)

Lovey zei

Oh wow! These are awesome Marijke!
Hi my sweets..

Maia zei

Wat een prachtige foto's, ik heb er zelf ook nog zo een paar liggen echt genieten!
Deze ga ik toch ook lekker opslaan bij de verzameling dank je!
Leuk dat je boek goed gaat!
Geniet met volle teugen van een fijne vakantie!
Groetjes Maia

lorkam zei

I like very much considered old photos! These are happy moments of someone's life, which we touch after so many years! It's great!
Good summer holiday
Larisa

Chrissie zei

Ja da's zeker genieten, maar jammer dat de zon het nu de laatste dagen zo af laat weten.
Ik zou het heerlijk hebben gevonden in die tijd te hebben geleefd, en ach Marijke, die mensen waren niet zo verwend als wij en waren met zo weinig al tevree.
Het was volgens mij ook een gemoederlijkere tijd, mensen hadden nog eens wat voor elkaar over.
Natuurlijk zaten er toen ook al van die "rare portretten "bij, maar ik ben er van overtuigd dat die mensen veel meer met elkaar deden als nu.
Ik wens je een fijne vakantie en zomer en geniet van je lieve familie.
We zullen je missen, maar je komt snel weer.
Dag dag, XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Chrissie

Sezoentje zei

Wat was je ijverig met schrijven op mijn blog Marijke ;) Ik heb het intussen hersteld maar zoals je al zei, beter teveel dan geen :))
Heerlijk genieten en wegdromen is het bij deze mooie foto's, nu alleen nog de regen vervangen door de zon hier en de zomer kan beginnen!
Ik wens je een mooie zomer toe,
lieve groet, Sonja

Collie-Collie zei

Wat een prachtige foto's... en de aankleding is prachtig, zo romantisch. Die rieten stoelen zou ik zo in mijn achtertuin willen hebben, ik strooi wel wat zand als entourage...

De badpakken/jurkjes en mutsjes, tja dat is wel totaal iets anders dan ik laatst heb gekocht... blijft ook wat langer nat hè!! Maar wel mooi prachtig te zien

Geniet heerlijk van het opschieten en voorspoedig creëren van je boek en van de weekjes vakantie.

Veel liefs, Collie

Anoniem zei

Goedemorgen lieve Marijke,

Wat een prachtige foto's!! Waar vindt je die toch...je hebt er echt een neusje voor..!!

Ben zo benieuwd naar je foto's voor je boek.. het zijn vast prachtige foto's geworden..!
Kijk er naar uit naar je boek!

Meis ik wens je een hele fijne vakantie met veel
mooie momenten voor jou en je gezin toe!!
En dat het zonnetje lekker schijnt overal waar je gaat deze zomer..!

Veel liefs,
Jacqueline

Anoniem zei

Lieve Barones,

Wat een prachtige foto`s zwijmel weg bij deze ,ze zouden mooi in mijn huisje passen he:-),bij Bertram:-)
Ik wil je een hele fijne zomer wensen lieve marijke ,ik geniet nog even na op je blog hoor ,dikke kusss ,en veel liefs caroline xxx

marga zei

Wat leuk.....die oude foto's!
Wens je een fijne vakantie.
Liefssssss Marga

cristall zei

Muchisimas gracias amiga por este maravilloso reportaje,compartimos aficion por las fotos antiguas,son todas y cada una de ellas preciosa,ahora sólo queda disfrutar y entrar como si de un sueño se tratase en el pasado.Gracias por compartir.Besos apretados!!!

Geartsje zei

Hoi Marijke,
Wat een prachtige post met al die mooie oude strandfoto's. Erg leuk!!!
Succes met je boek en ik wens jou ook een hele fijne vakantie en zomer toe.
Groetjes, Geartsje

Thamar, zei

hoi hoi

wat heb je een geweldige leuke blog zeg en wat maak je fantastische beren en poppen. Ik vind de fotos geweldig gaaf ik geniet er super van.
hele fijn avond

gr Thamar

Happy-Sonne zei

Dear Marijke
So nice your pictures! So nice the music!
I wish you a lovely week and send you a lot of greetings from Switzerland. Hugs Yvonne

Vintage Girl zei

Hello sweet Marijke,

what a wonderful post...i looove the vintage photos.

Enjoy the summer!

Love,
Birgit

artymess zei

wonderful old photographs .......nice blog .pleased I came for a visit ....x

Manja, Brocante de Knotwilg zei

hallo Marijke
wat een leuke post weer,
heerlijke muziek ook
echt genieten van deze mooie oude foto's
fijne zomer nog
vr groetjes Manja

www.brocantedeknotwilg.nl

Conny's Cottage zei

wat erg leuke fotos.

Je maakr super gaaf dingen.


groetjes Conny