donderdag 14 juli 2011

Workshopje pirotmutsje maken...






Lieve schattekes...hier ben ik toch nog weer een keer...ik kon het niet laten om jullie met dit vieze weer een leuke post te bezorgen..Onlangs zag ik bij sommige  poppen en berenmaaksters dit soort leuke filmpjes, met van die leuke dingetjes die je zelf kunt knutselen. Mijn zoon is nu thuis van school en we hebben samen dit leuke filmpje gemaakt.Nadat het filmpje klaar was, hebben we het met z'n tweetjes bekeken, en in een deuk gelegen om die stem van mij hahhaha..maar ik vind het een duidelijk filmpje en misschien vinden jullie het leuk om te kijken.
Pak alvast je hobbyspulletjes..en zet een lekker kopje thee...met wat lekker erbij...dit is een momentje voor jezelf...
Kom meisjes we gaan een mooi nostalgisch piromutsje maken..met van die leuke pompoentjes..kijk maar eens naar het puntmutsje van Pippelot Poupon...dat gaan we maken...Vergeet niet eerst de muziek van mijn blog even uit te zetten...en daarna gaan we beginnen....

Toedelssssssssssssss en heel veel succes...!

67 opmerkingen:

Ingrid zei

Ooooh wat een schatje...

veel liefs Ingrid

Anoniem zei

Hallo Marijke
Wat fijn dat je ons dat mooie hoedje
wil leren maken.Dank u
Als mijn zeedieren af zijn ga ik er eentje maken,voor mijn lieve teddyberen.
Lieve groetjes Carine
Van de blog Liesje

Chrissie zei

Wat grappig Marijke, leuk filmpje.
Ik denk dat er nu veel mutsjes geboren gaan worden hoor.
Is dit al een klein voorproefje voor je nieuwe boek?
Dat beloofd dan nog wat.
Bedankt dat we even een kijkje in het Maantje mochten nemen.
Liefs en een dikke knuffel XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Chrissie

Mireille Begijn zei

Hoi Marijke,
Bedankt voor het filmpje,hopelijk volgen er nog...;o-)
Het is leuk om je stem te horen en een kleine glimp van jou te zien !
Tot mails !
Lieve groetjes
Mireille

Elly zei

Hee wat leuk dat je nu ook al filmster bent hihi. Leuk om je stem weer effe te horen;-)

liefs, El

Conni zei

Thank you! Your Tutorial is nice!

Conni

Janny zei

Ha Marijke,

Wat een schattig popje! En een leuk idee om zo'n filmpje erbij te doen zodat de mensen kunnen kijken hoe ze het mutsje moet maken. En dan lekker de franse muziek erbij, formidable!

Liefs Janny

Anoniem zei

Dag Marijke van ooijen,

Per toeval kom ik hierop beland.Wat een mooie site.Het filmpje is heel leuk,wij zoeken nog leuke ideetjes voor workshops voor de damesclub.En dit is geweldig leuk om te doen.
Ik ga het volgen,

vtriendelijke groet.

Ric Rac and Polka Dots zei

So beautiful. Thank you for sharing! You are so talented. I am amazed at how tiny it is, sitting in your hand. Just wonderful.
Julie

The Bear's Blog zei

Hi Marijke,

What a wonderful little clown hat. The tutorial was wonderful even just by following the video's pictures.

Hugs

Objets de Charme zei

Wat een scheetje echt schattig.
Het koppie is zoooo lief.
Alles goed met je?

Lieve groetjes, Alexandra

Ik ben Esther zei

Nou eindelijk dan een berichtje op je blog...:O)
Ik lees al een tijd mee op je blog.
Superleuk je filmpje!! En het clowntje is ook echt te schattig!!
Heerlijk zo even een momentje met je filmpje,dan gaat het creatieve bloed wel weer stromen hoor en heb ik zin om ook zo'n leuk hoedje te maken!!
Hopelijk maak je nog vker zulke leke filmpjes,ik kijk er al naar uit!!
Liefs Esther

FrauHummel zei

Dear Marijke,
i love this funny videos- and your happiness and how you giggle in this way! ;o))) Oh-oh-oh, an this supercute little doll.......
Kind regards,
ANDREA

Anoniem zei

Dag lieve Marijke,

Wat een leuk ideë dit filmpje!
Voor herhaling vatbaar...!

Liefs,
Jacqueline

Francien zei

Oh Marijke...wat heb je een geweldige blogachtergrond zo over de hele breedte....past helemaal bij jouw prachtige creaties en prachtige muziek altijd en nu dan ook die leuke video...het is altijd even een rustpuntje om alles weer eens goed te bekijken bij je...wat een schattig klein popje is dit zeg...nu zie je pas hoe klein het is en hoe gedetailleerd gemaakt...supermooi!! leuk weer eens wat van je te lezen en te bekijken nu...hopelijk volgens er meer video`s....groetjes Francien.

Trolineke zei

Hoi Marijke,
Heel erg leuk gemaakt dat filmpje.
En het is ideaal weer om zo'n moooie muts te maken.

maddyrose zei

Hallo Marijke,

De tutorial voor de hoed was leuk. De kleine pop is net kostbaar en dit bericht was heerlijk. Hebben een prachtige dag.

Hugs,
Maddyrose

Marjanne zei

wat een leuk pierrotmutsje en popje! Goed filmpje

Anoniem zei

lieve barones,

Wat een super goed idee ,het filmpje op je blog ,met aandacht heb ik t zitten kijken ,en het is heel duidelijk ,net alsof ik even bij je ben ,en we t samen aan maken zijn ....ga r gauw aan beginnen hoor, zo`n leuk mutsje maken:-),heel leuk hoor ,ik hoop dat r meer gaan volgen van zulke mooie filmpjes, en wat is popje schattig he ,en heel mooi gemaakt met haar lieve snoetje fijne avond nog lieve barones tot snel dikke kusss van mij ,caroline xxx

't Glimmenhofje zei

Hallo Marijke,
Wat een prachtig pierrot popje heb je gemaakt!! Echt een plaatje! En je filmpje is ook erg grappig om te zien en zeker grappig om je stem te horen, dat gebeurd natuurlijk niet zo snel met op blog. Maar van mij mag je ermee doorgaan hoor! Kwam er alleen te laat achter dat je ergens (ik weet nog niet waar?) je muziekje uit kunt zetten. Ik snapte al niet waarom die fransman toch alsmaar harder ging zingen waardoor ik je niet goed meer kon verstaan, hahaa.
Maar ik zal ook mijn kleipoppen eens op mijn blog zetten en dan hoor ik graag wat je van hen vind. Ze kunnen niet aan jouw prachtige poppen tippen, maar dat geeft voor mij niks. Het is gewoon heerlijk om te doen.
Stuur ik je de hartelijke groetjes en tot de volgende keer. Groetjes, Joyce.

marina spada zei

Sweet, sweet, very sweet!
How I would like to see you into your workshop?!
kisses,
Marina

Marga zei

Hallo Marijke.
Wat een ontzettend leuke blog heb je. Prachtig al die beertjes en poppen. Heel uniek.
Ik ga je volgen.
Groetjes Marga

"Création" zei

Ohhhh werkelijk SCHITTEREND Marijke, ik had al eerder op de avond het filmpje bekeken maar zonder geluid, manlief zat een film op TV te bekijken dus dacht dat beluister ik staks wel.
Dit is toch enig op deze manier, en duidelijker kan het gewoon niet, schattig die pirotmutsjes!

En heel erg leuk jou stem nu eens te horen. Wat je schreef dat jezelf om je stem een beetje moest lachen, gek is dat hé, je hoort jezelf wel praten en toch hoor je het heel anders dan anderen het horen...

Zou best heel leuk zijn als je dit vaker zo gaat doen, ik heb er van genoten!

En ik wil toch even zeggen dat ik het jammer vind dat de anonieme schrijfster die ideetjes voor de damesclub kan gebruiken, ook letterlijk anoniem blijft en alleen "vriendelijke groet" vermeld, een naam zou toch iets vriendelijker overkomen.

Op naar een heerlijk weekend, geniet ervan Zonnestraaltje...

Liefs Josephine xxx

Maia zei

Ik lees dat iemand je een barones noemt!
Daar lijk je ook wel op, ook met je stem!
Ik heb zitten lachen tijdens het lezen van je verhaaltje...zie jullie al helemaal zitten gniffelen samen om het filmpje erg gezellig!
Jullie hebben het heel duidelijk uitgelegd super!
Geniet van de vakantie,
Liefs Maia

Wateringen zei

Goedemorgen schone slaapsters,

Graag wil ik iedereen bedanken voor jullie leuke lieve en soms kostelijke reacties op mijn popje en filmje.
Maia ik ben natuurlijk geen barones...alhoewel ik soms wel zo genoemd wordt hihhi...
En wat Joephine hierboven in haar berichtje schrijft..het is natuurlijk een stukje vriendelijker als iemand op mijn blog reageert, je naam erbij zet..
En voor de rest ben ik superblij dat mijn filmpje zo leuk wordt ontvangen...er zullen er zeker nog meer volgen, daar ik het geweldig vind om te doen.

Lieve schattekes...wens jullie allemaal een heerlijk week-end, met hopelijk een lekker zonnetje...

Liefsssssssss....
Marijke

Anoniem zei

Wat is dit leuk. Ik kijk bij veel verschillende poppen en berenblogs,maar ben zulke leuke filmpjes nog niet tegengekomen. Het hoedje doet me aan vroeger denken. Wij maakte ze precies zo op de lagere school,Als er een kindje uit de klas jarig was, mocht het dan op.
Wat leuk dat er nog meer filmpjes komen met uitleg. hopelijk ook van dat popje. Want die is zo schattig.

Een heerlijk weekend ook voor jou.

groetjes van Marjan

Miss Petula Pie zei

Hi Marijke
adorable hat:always creations lovely!
Thank you for your video
Have a nice week end

Bear hugs
Miss Petula Pie

Happy-Sonne zei

Dear Marijke
Oh.... so sweet your post!
Thank you for the nice comment on my blog!
I wish you a happy weekend and send you a lot of greetings from Switzerland. Hugs Yvonne

The Paper Mulberry zei

Ohhh Marijke, what a wonderfully romantic blog! Thank you so much for visiting mine, I am thrilled to have found you and will happily follow you! Warmest wishes from a 500 year old farmhouse in England filled with French brocante! Glenda xxx

vrouw Hommel zei

Wat een enorme lieve pierot om te zien, zo klein.
Je filmpje heb ik alleen kunnen bekijken, harstikke leuk, maar niet kunnen horen. Vraag mij niet waarom maar bij onze computer komt er geen geluid uit.
fijn weekend en lieve groet terug.

Anoniem zei

Nelly 15-07-11 15:22:41 Muchas gracias!!!!!
Por favor vuelve cuando quieras. Buen fin de semana.
Besos apretados!!!!

Thamar, zei

hoi hoi

Wat lief Marijke dat je effies bij mij langs kwam, en een reactie hebt geplaatst.
En ik ga jou ook zeker volgen dat weet je wel, ik ben stik jaloers op je wat je allemaal maak. gaaf hoor.
leuk filmpje nu worden er veel hoedjes geboren!
Heel fijn weekend

gr Thamar

Vintage Girl zei

Hi moviestar,

thanks so much for the wonderful tutorial....i will try to make such mutsjes as i love them just for decoration.

It´s so nice to hear your voice my dear friend,
have a wonderful weekend,

XOXOXO,
Birgit

Das Büh und die Lillypookze zei

It's sooo wonderful hearing your fairy voice :O) The tut is wonderful! Have an enchanted weekend and I hope to meet you soon!
Fuzzy bear hugs, Biene

lorkam zei

Very delicate work!Сharming little face, love it!
Thanks for the interesting lesson!
Have a wonderful weekend
Larisa

marga zei

Wat leuk.
Zo'n workshopje daar heb je tenminste nog eens iets aan!!!
Jij ook een héél fijn weekend, liefsssssss

Anoniem zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Mina zei

Marijke, how very wonderful that you shared that lovely video and your voice is so sweet! I always leave here feeling so peaceful from the beauty I see. Wishing you a beautiful weekend.

JACQUELINE zei

Dear Marijke

you Blog is absolut amazing...it brings me to
a other world...thank you so much!

Lots of Love and Light
from switzerland

Jacqueline ♡

Opoe gea zei

Hallo Marijke
Wat een leuke blog heb je ..en je winkeltje fantastisch
Ik heb eerst een tijdje zitten zwijmelen bij je strandfoto's en toen heb ik je filmpje bekeken...en dus ben ik nu een trouwe volger van je blog
Groetjes Gea

patricias fabric art zei

Thank you for visiting my blog-OH your creations are fantastic- I just think they are so different and unique.i love the fabrics colours everything!!

Bertha zei

Thanks for your visit, your blog is gorgeous, lovely... I stay here. Et la musique? Oh là là, j'ai bien aimé.

Marietta zei

Hi!!

Thank you for your visit and your comment in my blog.
I like your blog, it's very nice.
I follow you. (sorry my English, it's not very good).

Bye

Hennie zei

Hallo Marijke,
je blog ziet er erg mooi uit ! ! ! Wat een leuk en duidelijk filmpje heb je gemaakt.
Groetjes Hennie.

Peeters Liliane zei

Heel leuk dit filmpje en heel duidelijk om te zien!
Het is altijd gek je eigen stem te horen. Enkele jaren geleden zijn ze thuis komen filmen voor een kookprogramma, elke keer als ik die opname zie dan lig ik in een deuk!
Leuk melodietje op je blog heb lekker zitte meezingen, goed dat niemand mij hoorde kan helemaal niet zingen.
Lieve groetjes,
Liliane

Anoniem zei

Rasa 20-07-11 08:24:34 Hello,
Wonderful creations!!! I love all: the spirit, the look, the emotions what it gives
Regards from Lithuania,
Rasa

bleudelavandou zei

Wat 'n mooie poppen, ze lijken wel echt met die levendige pretoogjes en dan die leuke kleedjes erbij - het kijken ernaar geef je een prettige gevoel alsof je niet meer alleen bent.

Ook je blog is echt mijn ding, dus ik volg je.

Lieve groetjes

marieke

Twyla and Lindsey zei

I love your blog! I already follow. Have a wonderful day! Twyla

Cocco zei

Hi!
Thanks for visiting my blog (http://cocco-com.blogspot.com/).
This is a strange and delicate world.

Bonne continuation...

Country Creations By Denise zei

Hello Marijke, Thanks so much for joining my blog. Your work is absolutley beautiful. Love your blog!!! Nice to meet you, Denise

Thuis bij Tjits zei

heel leuk dat je op mijn blog kwam en dank je voor je lieve reactie!

wat maak jij mooie kunstwerkjes, echt prachtig!
en Pippelot kijkt me zo schattig aan:)
ik ga nog even gezellig rondneuzen hier.. wilde me net aan gaan melden als volger maar zie dat ik dat allang gedaan heb:)

lieve groet, Tjits

"WELKOM BIJ OMA POPJE" zei

Bedankt Marijke voor je lieve reaktie op mijn blog.
Ik kom ook regelmatig op je blog kijken en bewonder je creaties.
Heel fijn weekend Marjon.

Tessa zei

Wat een ongeloofelijk schattig blogje heb jij zeg: geweldig!!

xx Tessa

Tessa zei

Bedankt voor je lieve comment op mijn blog. Op mijn blog zie je mijn art-journal pagina's. Het is een soort dagboek waarbij je niet per se woorden gebruikt. In veel pagina's zijn inderdaad (uitvergrootte) emoties verwerkt. Andere gewoon gedachten, inspiratie... gewoon omdat het kan ;-)

xx Tessa

Anoniem zei

Diana Boomsma 23-07-11 07:50:39 Hallo Marijke.Woensdag was ik bij jou om al de mooie spullen die op jou site staan te bewonderen.In een woord prachtig ik heb mijn ogen uitgekeken het is te zien dat alles met liefd is gemaakt.De poppenschoentjes die ik had gekocht staan nu bij mij in de kast te pronken ze zijn echt schatttig.Ik kom zeker graag weer snel kijken en en een workshop doen van jou is veel te leren maar niemand kan jou evenaren.Dank je voor je warme hartelijke ontvangst.Enne stuur mij even een mail als je boek uitkomt die wil ik zeker heeel graag kopen.Groetjes Diana Boomsma .

Lovey zei

Oh Marijke! I love your voice..heehee! Love the tutorial. Very easy to follow through the pictures! Thank you for created such a beautiful tutorial!! You are a Star my Dear Heart! xoxo Lovey

Lovey zei

Hello My Dearest...I just added a picture of your doll to my sidebar with a link back to your blog! I have a Button for my book sale, maybe you can add it too? Come visit me my friend...Love yah!

Mademoiselle Lulu zei

Hello! Cool blog, it's really sweet! I'm a fan of vintage photos, toys and everything, so I love your blog!
I'm following you!
xxx

Rebecca zei

Hello
Thank you for stopping by and leaving such a kind comment
Your blog is lovely and the tutorial is charming, you are so talented and that little fellow is amazing
Blessings
Rebecca

Ceekay- Thinkin of Home zei

Oh your little doll is so cute. His eyes just are so personal...I just love him.

Вера zei

Bravo! Verheugd om te werken! Blij om kennis te maken! Komen bezoeken! http://vlasoart.blogspot.com/

Monica zei

Esa Carita es imperdible!!!! :))

Lenka zei

Marijke, do you have a great blog. I like the view your work and photos.
Elena

Olga Tyulityaeva zei

Dear Marijke! Thank you very much for your friend request. It was pleasure for me to look through your pictures. Your blog is very nice, magic and interesting. Nice to meet you!
Olga

Sezoentje-Sonja zei

Hoi Marijke,
haha, ik ben je nieuwe volger :))) Mijn leeslijst ben ik ook kwijt door het hele gedoe, maar ik ga met volle moed op zoek naar al mijn contacten van mijn vorige blogje.
Fijn weekend verder van Sonja

duendes zei

Ola querida,
seu trabalho é sempre um encanto para os olhos.Voce tem grande talento.
beijos e bençãos para você.

Kleurrijk zei

Dank je wel voor de lieve woorden op mijn blog
http://kleurrijkaquarellen.blogspot.com/
Ik wilde gelijk zien wie dit geschreven heeft en kwam op jouw weblog terecht. Ik weet niet wat ik zie. ik vind het prachtig, echt prachtig. Alles, de beren, de nostalgische foto's, de kleur, de sfeer, alles. Ik ben er echt trots op dat jij mijn weblog gaat volgen en ik ga natuurlijk de jouwe volgen, want ik wil heel graag weten wat je zo allemaal maakt.
Hartelijke groeten van Geri