woensdag 22 augustus 2012

Cecilia een muizenmeisje van stand..


 Lieve meisjes...

Wat heerlijk dat het wat koeler was vandaag..
nu kon ik dan eindelijk mijn Cecilia afmaken.
Wat een heerlijkheid is het toch om poppen te maken,
een hompje klei en een spatel, meer heb ik niet nodig.
En dan onder mijn handen wordt een wezentje
geboren...dit lijkt wel magie!
 Zo is nu zomaar Cecilia geboren..een muizenmeisje van stand...
Een pittig muisje met een veel gevoel voor humor..
Aan  de kleding heb ik bijzonder veel aandacht besteed...hoe fijn is het
niet om mijn kantjes en lintjes, stofjes te rimpelen en te zien hoe
er iets moois ontstaat...
Dit mutsje heb ik voor de eerste keer gemaakt...
veel werk..alleen het mutsje zit al een dag werk aan...
Maar..wat staat het Cecilia schattig...
Haar jurkje is gemaakt van antieke materialen..o.a. een hele
oude bruidsjurk..die ik uit elkaar heb gehaald..
Kijk haar toch eens zitten in haar mooie jurkje...
onder het jurkje zit een elegant pofbroekje met ..je raad het
al..kantjes en linten...
Ohh...Cecilia verheugd zich er zo op...ze gaan straks
met het rijtuig naar tante..daar wacht al een prachtige
taart op haar..
Nog even mijn haar goed doen..het haar van Cecilia heb
is gemaakt van Tibetaans lamswol..hier heb ik een pruikje
van gemaakt..en allemaal rolletjes in het haar gemaakt...
Ja hoor Cecilia..je haar zit goed..haha..
Nog even het mutsje goed van op zij laten zien..
En haar kleine kokette rijglaarsjes met een hakje...
En Cecilia bij de taart...deze taart kun je ook in mijn
nieuwste boek vinden, met een beschrijving hoe je zo'n taart
zelf kunt maken...
Hier de taart in volle glorie...met kantjes
en een schattig taartmeisje bovenop..
De pareltjes maken deze taart helemaal af, vinden
jullie ook niet?
Je kunt in Marijke's mooie Mijmeringen nog tal van andere taarten
vinden...met een beschrijving erbij moet het toch een feestje zijn
om zelf eens een mooie taart te bakken?
Hopelijk mogen mijn taartjes jou inspireren...
Zo lieverdjes...dit was het weer voor vandaag..
Ik droom nog even verder en weten jullie waarvan ik droom?
Over Circusolifantjes...met snoezige pompoentjes...
Mijn droom zal ik volgende keer met
jullie delen..


Liefs,
Marijke