dinsdag 28 maart 2017

Mister Biggles...

Lieve mensen,

Een tijdje geleden had ik jullie beloofd
om de rat die ik uit Londen mee had genomen
aan jullie te laten zien...

En ja hier is die dan...
Mister Biggles!

Een beetje viezige oude wijze rat, 
met zijn glanzende en wijze oogjes...
Wat heeft deze oude wijze rat 
veel levenservaring..

Hij vertelde me veel over zijn leven en
hoe hij tegen de dingen aan kijkt...wat
had deze wijze rat toch vele wijze uitspraken!
De uitspraken over tijd raakte mij het meeste...
zoals over de vlinders...

Een vlinder telt geen maanden, doch momenten
en heeft tijd genoeg...

Ik vertelde Mister Biggles dat hij
gerust bij mij mocht blijven wonen...
 En dat ik in de oude bruine schoentjes 
nog wel een slaapplekje voor hem had...
Dankbaar nam hij de uitnodiging aan,
maar zei hij...als het tijd is zal ik
weer moeten gaan...
Tot dan genieten we dan toch van de tijd
die we nu samen door kunnen brengen zei ik hem..

Liefs van mijXXX