zaterdag 25 maart 2017

Call the midwife dekentje..

Lieve mensen,

Nog voordat ik naar buiten ga om van het warme
zonnetje te genieten, wil ik jullie mijn nieuwe 
Call the midwife dekentje en mutsje laten zien...

Ik volg de serie Call the midwife op Netflix
Het gaat over een jonge verloskundige die gaat werken
in de sloppenwijken van Londen in de 50-jaren...
In deze serie is veel humor en emotie's en ik moet jullie eerlijk bekennen
dat ik mijn zakdoekjes altijd klaar heb staan als
ik naar deze serie kijk..hihi...

In een van de afleveringen wordt een pasgeboren baby gewikkeld
in een zachtgeel dekentje..zo lief zoals dat er uitziet.
Dit inspireerde mij om dit dekentje te haken.

Het dekentje is van hele dunne en zachte wol gehaakt,
en voelt heel zacht en soepel aan..
Natuurlijk haakte ik er ook een mutsje bij...
Voor wie ook zo'n dekentje en lief mutsje zou willen hebben
kan me altijd even mailen hoor...
email:
marijkevanooijen1@gmail.com

Heerlijk weekend voor jullie
Geniet maar fijn van het voorjaarszonnetje..
Liefs van mij XXX









26 opmerkingen:

Zulueta E zei

Hay tanta dulzura, tanta ternura, tanta delicadeza en cada imagen que resulta casi imposible dejar de mirarlas...Todo lo que haces me resulta adorable! ♥

Dentelles et Rose Boudoir zei

magnifique poupée, le mouton est adorable, et la petite couverture crochetée tout autant, est ce toi qui l'a crochetée ?
bon week end

The Dutchess zei

Prachtig..geweldige serie he..ik geniet van je mooie plaatjes en je mooie handwerk :)

Thuis bij Corrie zei

Dit is echt te schattig. Ik heb echt zitten genieten van de foto's.
En van het haakwerk natuurlijk. Ik krijg gewoon zin om er ook aan te beginnen.Ik had het dekentje hier en daar al eens langs zien komen.
En het popje zal vast heel gelukkig zijn met haar mooie mutsje in
een prachtig bedje en onder een prachtig dekentje.

Anoniem zei

Ach, wat een lieve combinatie met het gehaakte mutsje, prachtig gedaan, Marijke, mooie kleur, en zacht garen, in die tijd zal er wel niet zoveel keus zijn als nu, maar de jaren 50 inspireren dus nog steeds!!!
Fijne zonnig weekend toegewenst, liefs, Molly.

Wietskes Quilts zei

onwijs lief!!!!!!
groetjes

Wietske

Pink Veen zei

Ha lieve Marijke! Wat snoezig!!! Wat is dit mooi zeg!!! Ik kan bijna voelen hoe zacht het is!
Dat lammetje past er zo mooi bij en ik vind het lakentje ook zo mooi (zelf gemaakt???)!
Wat een prachtige pop heb je! (en je krijgt die van mij ECHT hoor!)

Mooi... alle foto's!

Een heel fijne dag verder en dikke knuffels en liefs van Pink xxxxxxx




"Création" zei

Lieve meis,

Wat is dit een schattig setje geworden, het dekentje
met het bijpassende mutsje. Je kan op de foto's heel
goed zien dat het materiaal waarvan je het hebt gemaakt
heel erg zacht is, en dat lammetje........zo liefffff,
het past er wat kleur betreft ook zo mooi bij.

In gedachten zie ik je al in je tuintje lekker zittend in
de zon te breien aan dit schattige setje. Misschien heb
ik het helemaal mis hoor, haha.

Geniet van een heerlijke week, met prachtig weer, heerlijk hé.....

Liefsssssss
Josephine
XXX

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
Die Decke und Mütze sind wunderschön, so zart.
Tolle Arbeit hast Du geleistet. Ich bewundere Dich.
Ich wünsche Dir eine leichte sonnige Woche. Der Frühling ist endlich bei uns angekommen. Das Wetter ist herrlich.
Liebe Grüße
Karina

sirkkis zei

Suloisia virkkauksia olet tehnyt. Suloisia kuvia . Minäkin tykkään tuosta hakekaa kätilö.

Lydia zei

Hallo lieverd,wat kunnen we toch heerlijk van de hak op de tak vliegen zo hebben we het over het ene en vervolgens over iets anders hahaha.
Zo begon je over Call the Midwife en voor ik er erg in had hadden we het alweer over wat anders heerlijk vind ik het .
Affijn heb je lieve dekentje en mutsje gezien en ze zijn schattig .
Ja hoor je mag omdat je het zo heeeeel erg rustig heb ahum (weet dat dit niet zo is ) er ook gerust eentje maken voor Lydia roomwit ,zachtroze kom maar op maar geen haast echt niet al duurt het tig jaar gewoon wanneer jij er aan toe kom ik heb engelen geduld dat weet je .
En ik deel je menig over de serie vind het zalig loop wel een seizoen achter maar kan het zo terug kijken ik denk dat ik van de week eens ga beginnen met inhalen en ja ook met een doos zakdoekjes hahahaha.

Haakse mooi mensje liefs knuffeltjes en xxx Lydia

Marijke van Ooijen zei

Lieve Elena,

Dank je wel voor je mooie woorden meis!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Dentelles et Rose,

Dank voor je bezoek en mooie woorden!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve The Dutchess,

Dank je wel!

Fijne voorjaarsweek,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Corrie,

Ja ik had bij het zien van het patroon van dit
dekentje ook gelijk zin om het te gaan maken!

LiefsXXX

Floor zei

Zo lief dat mooie zachte dekentje. Het is niet warm natuurlijk, maar wel heel aaibaar en vooral om naar te kijken en te genieten.
Dat doet het popje ook, dat is te zien aan haar blozende wangetjes.
Weet je... ik ben helemaal verliefd op dat popje.... zucht... die oogjes, zoals ze kijkt...
Zou eigenlijk wel willen weten welk merk er in haar nekje staat, misschien weet je dat?
Geef haar maar een extra knuffel van mij, en dat lieve lammetje ook :-)
Liefs,
Floor

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Ohhh...die 50-jaren inspireert mijn heel erg...!
Die eenvoud trekt me aan..
Dank voor je bezoek...

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Wietske,

Dank je wel meis!

Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Voor jou ook hele dikke echt hele dikke
knuffels terug!

XXXXXXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Je hebt helemaal gelijk!!!!!

Het is zo heerlijk om in de luwte in
mijn tuintje te haken...

Fijne voorjaarsweek!
Liefs,
Marijke

Marijke van Ooijen zei

Lieve Karina,

Dank je wel voor je bezoek en lieve reactie!

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Sirkkis,

Dank je wel voor je lieve reactie meis..

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lief vriendinnetje..lieve Lydia,

Ja we springen zeker van de hak op de tak hahahaha..
Maar wat geeft het? We genieten er beide toch van meis?
En natuurlijk maak ik voor jou een setje...komt
helemaal goed hoor..

Dikke kusXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ja het is een lief setje he?
En zeker heel leuk om naar te kijken..

En Floor, ik vind dit poppenkind ook zo
ontzettend lief met haar blozende wangetjes...
Ik zal eens voor je kijken wat er voor merkje in
haar nekje staat, ik zou echt niet weten wat
het voor merk is...

Dikke kus voor jou meisXXX

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,

What a sweet and soft blanket!
Looks so pleasant to touch…
and the cap is lovely!
That doll sleeping in the crib looks like a real baby…( and the little lamb is so cute with its cowbell).
They are precious photos!
Giving your baby the best start begins with one simple blanket, pure softness and tenderness,
made with hands. Better if the blanket weaves the mom or the grandmother.
You make beautiful and sweet things, dear friend!
I like your blog and see all the beautiful things you create! Many people will think the same…
Best wishes for this week!
Hugs,
María José

Marijke van Ooijen zei

Dear Maria Jose,

Thank you for your sweet and fine words...
it's so fine to read this words...

Love and a happy week,
MarijkeXXX