dinsdag 11 mei 2010

Schoenentic...

Een tijdje geleden kreeg ik van iemand een patroon om zelf schoentjes te maken...Mijn vingers jeukten om direkt met dit patroon aan de slag te gaan.Ik heb namelijk een Tic..een schoenentic wel te verstaan, ik heb in mijn atelier een heuse schoenenverzameling.En dan alleen oude poppenschoentjes, helemaal geweldig vind ik dit.Ik heb ze in alle kleuren en maten...en hoe ouder en kaler des te mooier ik ze vind, maar ook de suikerzoete met natuurlijk de pompoentjes bovenop de neus.Maar goed ik ben dus aan één paar schoentjes begonnen, en ik kon niet meer stoppen zo leuk is dit om te maken.De schoentjes zijn stuk voor stuk met de hand genaaid en voor de afwerking heb ik zoveel mogelijk oud kant en oude materiaaltjes gebruikt.Deze lieve schoentjes staan in een kastje wat mijn lieve man voor me heeft gemaakt, deze oude kastjes maakt hij ook in opdracht voor de echte liefhebber.De antiek lijkende schoentjes staan zowel leuk aan het poppenvoetje als aan het berenpootje...