donderdag 27 april 2017

Het suikerzoete lieve sprookjeshuisje van Tjitske van Nus


Lieve mensen,

Ik weet het dit is een heeeel erg lange post, maar ik wilde
jullie niks onthouden van al het moois ik gisteren heb gezien...!
Ik was gisteren namelijk bij mijn zeer goede vriendin Tjitske van Nus,
wij zijn al jaren hele goede vriendinnen samen met Henny een wederzijdse vriendin zien we 
elkaar met enige regelmaat, en genieten van elkaars gezelschap.
Het is zo zalig om Tjitske en Henny als vriendinnen te hebben,
ik hou gewoon echt heel veel van deze twee lieve mensen...
Ze zijn zo lief en warm, alles kan worden besproken en we
lachen heel wat af als we samen zijn.
Hoe bijzonder is deze vriendschap...

En we hebben daarnaast ook nog eens een wederzijdse passie,
namelijk poppen en brocante...en geloof me dit alles is veelvuldig in het lieve
en suikerzoete sprookjeshuisje van Tjitske aanwezig..

Tjitske is een zeer bekende in de poppenwereld, daar zij 25 jaar
hele mooie lieve kleine meisjes van fimoklei maakte..zij maakte die
schattige kruidenpotjes met van die mooie meisjes voorop...
En ze maakte een geweldig boek, het poppen ABC...een beeldschoon
boek waar ze stap voor uitlegt hoe je deze kleine snoesjes zelf maakt..
Ook zijn Tjitske en Henny veelal op poppenbeurzen te vinden,
hier heb ik Tjitske en Henny dan ook voor de eerste keer heel lang
geleden voor de eerste keer ontmoet...

Maar goed, nu was ik gisteren bij Tjitske, en heb samen met
Tjitske en Henny een rondje door haar beeldschoon ingerichte huisje gelopen,
en maakte heel spontaan foto's..
Je ziet veel hoedjes, popjes,brocante...je kunt de blauwe en roze slaapkamer
van Tjitske zien, en zelfs in het kleinste kamertje..de w.c kom je
ogen te kort, zo mooi!
Ik eindig met de keuken, hier zie je de kruidenpotjes die
Tjitske heeft gemaakt...
Haar keuken vind ik zo zo mooi...en al die leuk gevulde 
kleine kastjes met allemaal kleine spulletjes zijn toch ook waanzinnig tof?

Dank voor je lieve vriendschap lieve Tjiske en Henny, we 
zien elkaar snel weer op hoedjes dag...

Dikke kus van mij...































































































34 opmerkingen:

Floor zei

Lieve Marijke... zit hier met stijgende verbazing te kijken naar al die foto's.... steeds roep ik weer ooohhhh!
Wat een heerlijk huis om te bekijken. Daar kom je niet meer weg.
Als je gaat slapen, dan lig je wakker, want alles moet alsmaar bekeken worden, ik zou ogen te kort komen bij al dat moois!
Kan me voorstellen dat jij daar ook van smult.
Die prachtige poppen hebben natuurlijk mijn voorkeur, maar die kleipoppetjes, zo schattig en mooi gemaakt!
Eén ding vraag ik me wel af.... hoe houd ze dit alles schoon?
Volgens mij kan je daar hele dagen me vullen, want er is zoveel.
Maar alles is met veel liefde verzameld en neergezet, prachtig hoor!
Leuke en lieve vriendinnen heb jij.
Liefs,
Floor

Contrastes-Rosa Mª zei

Marijke muchísimas gracias por esta entrada increíble, estoy en una nube viendo todas las maravillas de Tjitske, yo estaría horas disfrutando cada rincón para descubrir uno por uno todos los detalles.La vitrina es para no despegarse de ella en horas. Está todo lo que me gusta, muñecas,encajes y antigüedades. Gracias, feliz fin de semana.Besos:-)

Zulueta E zei

Quien se rodea de tantas cosas adorables ha de ser también una persona adorable. celebro vuestra amistad! Gracias por compartirla, ha sido una delicia contemplar todas esas fotografías :)
Un abrazo!

Alessandra zei

I'm speechless... There's too much beauty in all these pictures!!! The dolls, the home, the shabby and romantic things, the china, everything is stunning. Beautiful ladies too!
Hugs Alessandra

tjitske van nus zei

Allerliefste Marijke, wat heb je me trots en blij gemaakt met die prachtige fotoreportage. Gistermiddag kwam je gezellig op visite en vroeg of je wat fotootjes mocht maken, klik klik klik en vandaag had je alles al klaar, niet te geloven. Hééééél hartelijk dank voor al je liefde en aandacht mooi meisje, je zag er superslank uit.
Ik vind je zo lief je bent m'n kleine hartedief
Heel veel liefs van Tjitske

Anoniem zei

Tjeeeeeeeeeee, Marijke, dit is volgens mij een heeeel levenswerk wat er op jouw blog voorbijkomt, wat prachtig, daar zijn geen woorden voor, ja, ik snap dat je daar je ogen uitkeek!!!
Wat geweldig om elkaar zo te inspireren.
Mooie vriendschappen als deze, zijn goud waard.

Lieve groet, Molly.

Caritas de algodón zei

Dear Marijke,
What a beautiful pictures!
The dolls made by Tjitske van Nus are very beautiful!
What a fantastic inspiration she has!
It's really a very sweet house, with that nostalgic decor and surrounded by all those old dolls.
There is a lot to see…
Some of her dolls are beautiful, with those faces like real babies…
They are so lovely!
Among all things, I saw a beautiful romantic mouse of yours…
Thanks for sharing with us that nice visit!
Wishing you a wonderful day!
Hugs,
Maria José

"Création" zei

Lieve Marijke,

Wat een heerlijke lange post van een bijzonder sprookjeshuis,
je komt er echt letterlijk ogen te kort om alles te kunnen bekijken.
Wat een lieve vriendinnen deze dames, en wat hebben Tjitske
en Henny een prachtige uitstraling. Al die verschillende soorten
popjes waarschijnlijk allemaal met een speciaal verhaal zijn
stuk voor stuk schoonheden, de kleding en alle snuisterijen er omheen
ohhh kan zo goed begrijpen dat je cameraatje maar bleef klikken, haha.

Fantastisch ook te zien wat Tjitske allemaal gemaakt heeft, zo klein
werken en gedetailleerd ook allemaal. Kleurrijk zoals de dame zelf
is want dat zie ik zo wel, het lijkt me een schat van een vrouw.
Leuk ook al die frivole hoedjes en ze staan jullie perfect.

Het was dus zeker een dag met een goeden randje, heerlijk dat
ik er even van heb mogen mee genieten.
Heel fijn weekend lieverd.....

Veel liefssssssssss
Josephine
XXX

Rose M Rodriguez zei

Hallo lieve Marijke, dit bericht u met ons praat over vriendschap en vrienden was geweldig! Het is een zegen aan vrienden die dezelfde smaak te delen! in staat om te bezoeken en te delen is geweldig! Alles wat u ons de foto's is fascinerend, elk detail ... en polsen, mokken, theepotten, teddies, om beide! Bedankt voor het delen, echt genieten! knuffels, Rose M.

Marijke van Ooijen zei

Lieve Floor,

Ohhh...ja deze verzameling is met heel veel liefde
verzameld door Tjitske...
En ja nu je het zegt, dat zal best veel afstofwerk zijn,
daar heb ik niet bij nagedacht hahaha..

LiefsXXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Rosa,

Thank you very much...your
words are so sweet!

LoveXXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Elena,

Thank you so much for your kind comment!

LoveXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear Alessandra,

Yes the lady's are so beautiful!

Love MarijkeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve lieve Tjitske,

Dank je wel voor je lieve vriendschap!
Het was weer een heerlijke ontmoeting met
jou en Henny...
En ja jouw huisje is gewoon zo beeldschoon!

Hele dikke kus en tot snel lief mensjeXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Molly,

Meisje je hebt helemaal gelijk!!!
Vriendschappen als deze zijn GOUD waard...
Ik ben er zo blij mee...

LiefsXXX

Marijke van Ooijen zei

Dear friend from Spain...Maria Jose,

Yes Tjitske is adorable...her work is
adorable...and het house is just lovely!
Thank you for your kind comment...

HugsXXX

Marijke van Ooijen zei

Lieve Josephine,

Ja meis, het is geweldig om Henny en Tjiske
als vriendin te hebben...voel me echt een zondagskind!
En wat een prachtig huis heeft Tjitske he? En wat
je hebt helemaal gelijk, wat hebben ze een prachtige
zachte uitstraling deze lieve schatten...

Liefs MarijkeXXX

Karina Jobst zei

Liebe Marijke,
WOW bin sooo angetan, als wäre ich in eine andere Welt:) bin sprachlos. Ich habe noch nicht so viele Pupen, so wunderschönen Pupen gesehen:)Es ist traumhaft und vor allem dass man die Leidenschaft mit anderen teilen kann. WUNDERVOLL
Danke liebe Marijke, dass Du und die Bilder gezeigt hast.
Ich wünsche Dir einen wunderschönen Tag.
Liebe Grüße
Karina

Marijke van Ooijen zei

Dear Karina,

Thank you so much for your wonderful comment!
I am so happy with your kind words...

LoveXXX

Sole Luis Gil zei

Querida amiga, tu post me ha dejado sin palabras!!!
Que lugar más espectacular, no hay un rincón donde no haya cantidad de bellezas!!!
Yo no sabria por donde mirar. Hace tiempo hice unas cuantas muñecas de porcelana, pero a este nivel nunca.
Tuvo que ser una velada inolvidable, gracias por compartirla con nosotros.
Besicos.

Marijke van Ooijen zei

Dear Sole Luis Gil,

Thank you so much for your visti and
your kind comment!

Love MarijkeXXX

Lydia zei

Goedemorgen lief mooi mensje ,

Je heb me meegenomen in een sprookjesreis ,wat is het allemaal even mooi en bijzonder om te zien mensje mensje ben er compleet stil van volgens mij zou ik dit niet allemaal kunnen opslaan in m,n bol in 1 dag hahaha. .Ik weet zeker dat als ik straks klaar ben met schrijven dat ik dan een bak koffie nodig heb om even alles te laten bezinken want o wat heb je ons veel laten zien van het bijzondere huisje van Tjitske en wat ontzettend lief ook dat dit mocht doen geweldig .Wat zullen er vele heerlijk slapen vannacht hahaha maar ook zeker weer een ander soort inspiratie hebben ontvangen lijkt wel of ik ineens barst van de energie ?
Ik weet gewoon niet waar ik over moet beginnen het prachtige roze serviesje of die met de rozen .De kachel wat een mooi exemplaar het kant de hoedjes het mooie haarstukje in Tjitske,s haar schilderijtjes doosjes meisje meisje wat bijzonder allemaal ik zag volgens mij ook het 1 en ander aan creatie,s voorbij komen van jou zo leuk en al dat kleine spul de kamertjes kastjes ik vind het allemaal even leuk mooi lief en geweldig .! popje was ik even wat stiller van je heb haar ook met haar hoofd appart nog erop gezet ze is helemaal in het creme en heeft een super zachte uitstraling en beertjes met een prachtig geborduurd tasje schitterend vond ik haar en dan Tjitske,s eigen creatie,s zo leuk om weer te zien .Ik ben blij dat ik even mee mocht op deze reis van verwonderingen je heb met Tjitske en Henny twee prachtige mensen om je heen en dit al jaren dit is zo goed voor een mens .
Wens jullie nog vele mooie jaren met veel bijzondere verhalen en heel veel plezier .
Dank je wel lieverd liefs knufjes en XXX Lydia

Marijke van Ooijen zei

Goedemorgen ander lief mensje...

Wat ontzettend tof om te lezen dat je het verslag en
foto's van Tjitske's huisje zo mooi vind...ik wist ook wel
dat je het mooi vond hahaha...Het is een sprookje he meis?
Alles is gewoon zo mooi en zo warm en vol liefde, gelijk
zoals Tjitske zelf is...

Dank je wel voor je mooie en lieve woorden meis...

Heel veel liefs lieverdXXX

sirkkis zei

Hei Marijke.
Ystävyys on parasta aina ja vanhat ystävät kuin hyvä viini.

Upean postauksen olet tehnyt. Minun piti katsoa kuvia monta kertaa ovat kaikki upeita. Talo on kuin sadusta ja siellä kohtasitte sydänystävinä. Saitte nauttia läheisyydestä ja runsaasta silmien iloista.
Kiitos kun saimme osallistua tuohon kauneuteen täällä katsellen.

Terveisin Sirkkis

Marijke van Ooijen zei

Dear Sirkkis,

Thank you so much dear friend...

LoveXXX

Chary Aceituno zei

¡Que entrada tan maravillosa!
No me canso de mirar y volver a mirar tantas cosas bonitas que nos enseñas, sin duda el tiempo se pasaría muy rápido con tus queridas amigas.
Besos.
Chary :)

Marijke van Ooijen zei

Dear Chary,

Thank you so much!

Happy weekend MarijkeXXX

Anja Van den Meerssche zei

Hallo Marijke,
Wat een leuke foto reportage heb je gemaakt, het ziet er allemaal prachtig uit!!!! Je komt ogen te kort om alles te kunnen zien.
Je hebt zeker en vast een leuke dag beleefd met je vriendinnen, dompel je maar onder in die vriendschappen een mens heeft dit toch zo hard nodig.
Fijne zondag nog.
Lieve groetjes xxx Anja

Marijke van Ooijen zei

Hay Anja,

Ja het is een beeldschoon huisje met al
die prachtige spulletjes...
Inderdaad meis, vriendschappen heeft
een mens heel hard nodig!

Heel veel liefs,MarijkeXXX

Charlotte Neve Grün/ Hos Villa Fryd zei

Thank you for a beautiful post Marijke.
So many beautiful pictures.
So many beautiful dolls.
So much formidable beauty.
You can real something very special and it can be your friend too.
Very impressed.

Lovely evening
Charlotte

miniaturista zei

Que lugar tan delicioso....es para no irse nunca.. una delicia de muñecas, detalles y decoración...me fascina todo.....un sueño para no despetar.
Un abrazo
Maite

Marijke van Ooijen zei

Dear Maite,

Thank you so much!

Love Marijke

Pink Veen zei

prachtig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! reuze bedankt!!!!!!!!

LIEFS!!!!!!!!!!!!!! Pink xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Marijke van Ooijen zei

Lieve Pink,

Wat een ontzettend lieve reactie meis...
dank je wel lieverd...

Heel veel liefs,
MarijkeXXX