woensdag 4 mei 2016

Herinneringen van Antonia...


Lieve mensen,

Nog even een post voordat ik mijn boterhammetje ga
opeten in mijn tuintje, en ga genieten van het
heerlijke zonnetje...

Pas geleden heb ik een prachtig oud fotoalbum 
gekocht, ik wilde al heel lang een oud fotoalbum
hebben, en deze was zo bijzonder!
Naast de gewone pagina's met foto's zitten er
ook hele mooie handbeschilderde pagina's tussen..
en deze vind ik zo wonderschoon...

Ook de buitenkant van het fotoboek is werkelijk
prachtig, met van die oude uitgewerkte patronen,
ik heb het boek wel een likje verf gegeven, zodat het beter
bij mijn spulletjes past.
Het boek is zo perfect in orde..het slot zit er zelf nog
op en werkt nog goed..
Het is zo'n wonder voor mij dat al die mooie oude
spullen van vroeger, zo goed bewaard zijn gebleven,
het zijn voor mij kostbare schatten!

En wat een herinneringen zitten er in
dit fotoboek...!
En daar gaat deze post ook over.
Herinneringen van beer Antonia...

Verbazingwekkend vind ik het nog steeds, hoe snel
een mens geïnspireerd kan raken...
Met het zien van dit fotoboek is mijn beer Antonia
geboren...
Ik hoefde er niet over na te denken hoe ik Antonia
moest maken, eigenlijk gebeurde het vanzelf!
Wonderbaarlijk eigenlijk he?

Dit fotoboek draagt zoveel herinneringen...
mooie momenten vol liefde, weemoed...
Wat zal het verhaal zijn achter de foto's in dit mooie dikke boek.

Een verhaal kan ik jullie vertellen, daar beer Antonia mij
met glanzende pretoogjes het verhaal verteld over haar grootmoeder...
Weemoedig staart zij naar het portret in het fotoboek.
Mijn grootmoeder ook Antonia genaamd,  zij was zo'n
schat van een vrouw...ze kreeg maar liefst 11 kinderen,
waaronder mijn moeder...
Antonia is mijn naam, en ik ben dus vernoemd naar
mijn grootmoeder...mijn grootmoeder met haar lieve gezicht
en warme handen...als ik mijn grootmoeder zag, dan kreeg
ik altijd van die heerlijke zelf gesneden dikke boterhammen
met boter en suiker..
Eet maar lekker op kleine Antonia, jij moet er nog van groeien hahaha,
nou dat groeien is bij mij goed gelukt en niet alleen in
de lengte hahaha..
Vol weemoed kijkt Antonia naar de foto's
van haar grootmoeder...
Herinneringen zijn tijdloze schatten van je hart mommelt zij...

Zo lieve mensen...nu ga ik mijn tuintje in...

Heel veel liefs,
Marijke
XXX