woensdag 6 januari 2016

Zuster Sophie...

Goedemorgen lieve mensen,

Hier een hele speciale post, namelijk die van een
hele lieve zuster...Zuster Sophie.
Deze lieve kleine meid, vertelde mij dat ze later
als ze groot is zuster wil worden, en misschien
ook wel dokter...!
Ik luister aandachtig naar het verhaal van Sophie als
ze mij uitlegt wat er allemaal in haar dokterstas zit
en dat ze iedereen beter wil maken...
 Ik krijg van haar zelfs tijdens het praten een prikje
wat overigens geen pijn deed, maar ik kreeg
toch een pleister en een dikke knuffel, want
volgens Sophie wordt je daar snel beter van...
Ik vroeg haar, zal ik een mooi zusterjurkje en kapje voor
je maken? Ja dat vond ze helemaal geweldig,ze heeft
deze jurk nu al dagen aan, en wil de jurk pas uit als ze
naar bed gaat...Zelfs met boodschappen doen heeft ze
vol trots haar zusters kapje nog op, en verteld trots
aan de mensen die winkelen dat oma Liefje, dat ben ik
dus, deze jurk voor haar heeft gemaakt!
Hoe lief is dit dan niet?
Ook vertelde ik Sophie dat ik nog een paar zieke
beren thuis had, en vroeg of zij de beter wilde maken..
Natuurlijk wilde ze dit en sprong in de lucht
van blijdschap...ze danste de hele kamer door,
en ja kijken jullie maar eens mee?
Zuster Sophie...
Kijk daar is ze...en zie je Bolle Gijs en Betram al liggen?
Op de voorgrond zie je Brammetje ook nog in zijn bedje liggen...
Hij is van moeders keukentrapje gevallen.
Uit de dokterstas komt de eerste pleister al...Bolle Gijs kijkt
een beetje sip..
Ik hoor het kleine ding zeggen "Ik maak jullie allemaal beter hoor... 
Even een drankje pakken...Bolle Gijs zit al
te wachten...
Ze gaat helemaal op in haar rol als zuster..zo lief zoals
ze dit doet.. 
Kijk haar eens aandachtig kijken...hihi..
Ohhh...tjeetje daar zie ik al een prikkie...
Bolle Gijs kijkt niet vrolijk meer..
 Je hoeft niet te huilen Bolle Gijs...kom maar..
Even luisteren naar je hartje...
 Ik pak je wel even, alles komt goed...
Een kusje doet wonderen...
Nog even een
extra pleister...
Toch nog even luisteren, wat hoest je toch Bolle Gijs...
Zo Bolle Gijs ligt tevreden in zijn bedje...
Voor de volgend beer doet Zuster Sophie even haar brilletje
op, zodat ze alles nog beter kan zien...
Staat je goed hoor hihi...
 Betram is nu aan de beurt...even kijken wat er met deze
lieverd aan de hand is...
Heerlijk zoals ze geniet...dit is zo zo geweldig!
Kom maar mee...ik ga je beter maken hoor..
De dokters koffer wordt weer tevoorschijn gehaald...
er worden weer nieuwe pleisters bijgeplakt..
Er wordt veel getroost en geknuffeld...
"daar wordt je echt beter van hoor oma" hoor ik haar zeggen...
Ja kind ik weet het...
Pleistertje hier, pleistertje daar...
Jemig het kleine ding heeft het er maar druk mee...
Bolle Gijs ligt al te slapen...terwijl Zuster Sophie nog druk met
Bertram bezig is...
Zo nu ben je klaar...hup terug je bedje in...
Bolle Gijs krijgt nog even iets te drinken, zijn keeltje doet zo'n zeer...
Beide beren worden uit bed gehaald...nog even
het bed opmaken..
Lekker warm onder de dekens...
Toch nog even de lakens goed trekken...
Wat een werk heeft een zuster...!
Kijk eens hoe druk ze het er maar mee heeft...
Sophie heeft nog wel even doorgespeeld, het was een lieve lust
om te zien, zoals ze bezig was...
Bedankt voor je bezoek,
en niet vergeten...veel knuffelen daar wordt je beter van..
Liefs
Marijke
XXX