zaterdag 20 maart 2010

Mijn atelier...mijn schatkamertje..

Ik ben weer een heel klein pietsie aan het opknappen van een flinke griep. Het is de derde keer al deze winter dat ik griep heb, en dat terwijl ik mijn griepprik wel heb gehaald.Ik kom nu net uit mijn bedje en stil zitten kan ik absoluut niet, dus daarom maar wat leuke dingetjes op mijn laptoppie doen, en daarna mijn bedje maar weer in.Gelukkig zouden mijn mannen vanavond koken..alhoewel ik nog niet echt trek heb om te eten.
Maar pas werd op mijn blog een vraagje gesteld..hou je al je poppen en beren allemaal zelf...ik moest even glimlachen toen in dit las, en dacht ik zal de volgende keer iets meer vertellen over hoe dat nu zit met die poppen en beren.Mijn beroep is poppen en berenmaakster, en ik heb net als ieder ander een volle werkdag, ik werk gemiddeld 6 tot 8 uur op een dag en soms nog wel meer! Dit doe ik altijd in mijn knusse atelier, hier maak ik met veel liefde en zeer gepassioneerd mijn schepseltjes.Wanneer deze schepseltjes klaar zijn gaan zij naar de winkel, in Parijs, Londen en zelfs Moskou.Maar ook verkoop ik via mijn website http://www.marijkevanooijen.nl/ daar staan mijn poppen en beren prachtig uitgestald.Buiten het maken schrijf ik met enige regelmaat voor de Teddy beer en voor de Hobby Handig.In mijn atelier worden ook workshops gegeven, dit is heerlijk om te doen, en ik zou dit voor geen goud willen missen. Dus dit is een beetje in grote lijnen wat er in mijn leventje gebeurt, als poppen en berenmaakster.En heb ik kunnen vertellen dat ik mijn poppen en beren niet zelf hou...maar dat het een bedrijfje is waar ik heel erg trots op ben...en soms hou ik ook wel eens zelf een pop of een beer, dan moet ik er gelijk een klik meehebben, en hopeloos verliefd zijn... dan blijft zo'n schepseltje voor de rest van zijn leven lekker bij mij..
Nou lieve blogvriendinnen, dit zieke kippetje gaat weer haar bedje in...hopende dat het morgen weer beter gaat.